6 üliväikse läbisõiduga kasutatud autot Eestist, mille hind on väga soodne

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Levinud ütlus on, et kasutatud auto puhul ei tohi osta läbisõitu, vaid autot. Põhimõtteliselt õige, eriti kui pidada silmas kallima klassi sõidukeid ja eriti neid, mis mujalt toodud. Läbisõit tõenäoliselt keritud ja olulisem on see, mis seisukorras auto on ja kui palju hooldusajalugu kaasneb.

Samas on turul lihtsaid ja tavalisi autosid, mis on uuena Eestist ostetud, kasutatud mõne omaniku poolt igapäevaselt lühikeste vahemaade läbimiseks. Turul on omad seadused ja see, et läbisõidu mõttes on auto uueväärne, ei tähenda, et selle eest saaks palju suuremat hinda küsida.

Valisimegi välja kuus väga väikse läbisõiduga autot, mis kasutatuna on müügis uskumatult soodsa hinnaga. Mõni neist on hästi mõistlik, teine jällegi kiire. Valikut on üllatavalt palju.

Hyundai i30, 2007. aasta, ls 33 000 km, 4900 eurot

Foto: Auto24.ee

Suverehvid, talverehvid, konditsioneer ja CD-mängija. Pretensioonitu ja veidike igav auto, aga viimase 11 aastaga on suudetud läbida vaid 33 000 kilomeetrit.

Maanteeameti register kinnitab, et autol tõepoolest on alates 2007. aastast üks omanik. Kere tundub piltidel roostevaba, sisu on hästi hoitud. 1,4-liitrine bensiinimootor ja manuaalkast tähendavad seda, et midagi väga kõrgtehnoloogilist kapoti all ei toimu ja riske on vähe.

Kui auto on tarbeese, siis vähem kui 5000 euro eest saab selle puhul ikka väga palju eset, mida tarbida.

Peugeot 207, 2007. aasta, ls 37 000 km, 3800 eurot

Foto: Auto24.ee

Sarnase läbisõiduga, aga veelgi odavam. Prantsuse helerohelisele “nunnule” on lisatud Sport Pack – kroomitud udutulede ümbrised, valge taustaga kroomvõrudega näidikud ning mitmed iludetailid salongis.

Kui muul juhul kasutatud ja 11 aastat vana prantslane võiks olla küsimärk, siis korrektne läbisõit tähendab veel aastaid muretut kulgemist.

Üldine varustus on hea ja askeetlikuse pärast muretseda ei ole tarvis, kaasa antakse ka mõlemad komplektid rehve.

BMW 318i, 2008. aasta, ls 41 000 km, 9800 eurot

Foto: Auto24.ee

See on nüüd natukene huvitavam auto. Manuaalkastiga ja 143-hobujõuline BMW ei ole mingi püss, aga piisavalt võimekas auto tavakasutuseks.

Kindlust lisab, et müüjaks on korralik autoesindus, mis väidab kuulutuses, et läbisõit on õige ja kogu ajalugu kontrollitav. Liikluskindlustuse fondi andmetel on auto 2009ndal aastal läbinud avarii.

Küsimärke tekitavad kõige rohkem aastad 2011-2018, mille vahemikus toimus auto võõrandamine ja ajutine registrist kustutamine. Kui müüjal on selle kohta mingi adekvaatne selgitus, siis on kõik hästi.

Auto pole väga rikkaliku varustusega aga on olemas püsikiiruse hoidja ja muu elementaarne. Kui kõik klapib, siis sõidunaudingut on sellise kolmesega kõvasti.

Toyota RAV4, 2010. aasta, ls 43 000 kilomeetrit, 10 490 eurot

Foto: Auto24.ee

Toyota esindus müüb bensiinimootoriga linnamaasturit, mille välimus vähemalt müügipiltidel jätab pea uueväärse mulje.

Kui üldse mingit marki võib vastupidavuse mõttes usaldada, siis on see Toyota. Nelikvedu ei tähenda nendel autodel, et tasuks off-road võistlustele osalema minna vaid pigem on tegemist viimase õlekõrrega rasketes oludes.

Mõistlik pereauto inimesele, kelle jaoks ei ole oluline uue autoga salongist välja sõitmine.

Alfa Romeo Giulietta QV, 2011. aasta, ls 18 000 km, 11 990 eurot

Foto: Auto24.ee

Midagi ägedat ka. Itaalia sportlik luukpära, millel on 235 hobujõudu ja manuaalkast, aga läbisõitu peaaegu polegi.

Müüjaks on esindus, maanteeameti ja kindlustuse registrid midagi kahtlast ei näita – tundub ju maasikas!

Giulietta QV ei ole sportlikke luukpärade tõsitestides olnud kunagi tipus, aga halva autoga pole kindlasti tegu. Kõik, kes vähegi erilisust ihkavad ja hallist massist tahaks erineda, võiks seda kaaluda. Uus samaväärne maksab muuseas alates 30 000 eurost.

Suzuki Alto, 2001. aasta, ls 62 000 km, 1200 eurot

Foto: Auto24.ee

Lõppu midagi retrolikku. Kunagi Eesti odavaima sõiduautona reklaamitud Suzuki Alto, millel on 1-liitrine mootor ja kehastab askeetliku sõiduki parimaid omadusi.

Eriti rõõmsat tooni auto, mille istmed oleks nagu lapsed disaininud. Varustuse nimekirjas on näiteks päevatulede automaatne lülitus ja H7 pirnid.

See auto ei ole ilmselt väga turvaline, samuti mitte kiire ega ägedate sõiduomadustega. Küll aga on see mäekõrguselt üle igasugustest rollerautodest ja muust kummalisest. Kuulutuse sõnul puudub rooste ja autol on täielik Eesti ajalugu.

Mõnusaks linnaautoks on 1200 euro eest siin materjali väga, väga palju.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.