Inbanki blogi

6 väga erinevat ja stiilset vana Mercedest, mida kohe Eestis hobiautoks osta

Mercedes-Benz S 600 SEL Foto: Auto24.ee

Mercedes-Benz meenutab sellist vaikset ja stiilset tüüpi, kes ei trügi lärmakalt seltskonnas esiplaanile, aga vajadusel suudab üllatada kõiki oma võimekuse, intelligentsi ja üldise väljapeetusega. Mercedes on James Bond, Audi on Bruce Wayne (Batman) ja BMW on Tony Stark (Raudmees).

Sarnane on ta roll ka hobiautode maailmas. Muidugi on Mercedesel vägagi võimekaid sportmudeleid, millest üks ka meie valikus, aga peamiselt otsiks sellelt margilt stiilset kulgurit, kruiiserit, milles päikeseloojangusse sahiseda.

Tegime enda Mersu-valiku Eesti kasutatud autode turult ja proovisime võimalikult palju erinevaid hinnaklasse ja autosid nimekirja mahutada. Kuna Mercedeste valik on väga suur, siis kindlasti jäi palju ägedaid ka välja.

Mercedes-Benz S 500 SEL, 1992. aasta, 13 900 eurot

Klassik, mida oskavad hinnata tõelised fännid. Disainilt võrdlemisi jässakas auto, aga samas ilma liigse dramaatikata.

Foto: Auto24.ee

Sees on klassikaline 1990ndate luksus – vaikne, üleni nahaga kaetud ja samuti ilma ekstravagantsusteta. Istmed on laiad ja, kuidas öeldagi, diivanlikud. Sportlikust pole väga mõtet oodata ja hoogsalt kurvi minnes tuleb pigem roolist kinni hoida, rahulikult.

Jah, tal on 5-liitrine V8 mootor ja 326 hobujõudu, aga see auto pole põnev ega meelierutav sportlikkuse mõttes. See on stiilne maanteelaev, mis lubab kõiki neid sebijaid ja rapsijaid kerge üleolevusega vaadata, vaikuses.

Foto: Auto24.ee

Lisainfo on auto kohta lakooniline, aga samas paljuütlev – hoitud hobiautona.

Mercedes-Benz S 600 SEL, 1992. aasta, 25 000 eurot

See auto oleks justkui eelmise kuri kaksikvend või teaduskatsete käigus muundatud teisik, nagu Spiderman ja Venom.

Foto: Auto24.ee

6-liitrine V12 mootor, 408 hobujõudu, AMG veljed, läikivmust välimus – ülimalt bad-ass auto ja eks selletõttu ka hind poole kallim kui eelmisel.

Varustus on ilmselt peaaegu kõik, mis sel ajal ühele autole panna sai ja teeme arvutuse teie eest ära – see oli 27 aastat tagasi. Eestis tuli käibele kroon ja enamik meist sõitsid erinevate veneaegsete autodega.

Foto: Auto24.ee

Lisainfot auto tegeliku seisukorra kohta kahjuks lisatud ei ole, aga loodetavasti vastab piltidel nähtavale ja hinnasildile.

Mercedes-Benz TE 300, 1991. aasta, 2200 eurot

Tuleme maapeale tagasi ja vaatame seda praktilist noorklassikut ja “langzeitautot”.

Foto: Auto24.ee

Tegemist on päris huvitava komplektiga. Ühtepidi on esimene omanik soovinud omale suut ja praktilist pereautot. Tõelise entusiastina on see tellitud võimsa kolmeliitrise mootoriga, millel jõudu 220 hobuse jagu.

Mis veelgi lõbusam – autol on manuaalkast, aga mitte tavaline, vaid “dog-leg” ehk võidusõidu autodele omase asetusega, kus esimene käik on alla vasakule ja teine käik üles. Tõeline vastutustundliku autofännist pereinimese valik.

Foto: Auto24.ee

Kuulutuse järgi on palju olulisi juppe vahetatud ja ajalugu autol aus. Kui kõik on tõesti nii hästi, siis tundub see hind auto eest vägagi hea. Läbisõit on muidugi 309 000 kilomeetrit ja seda, kuidas mootori seisukord on, pole kuulutuses öeldud.

Mercedes-Benz E55 AMG T, 2000. aasta, 9490 eurot

Eelmise autoga kontseptsioonilt sarnane, aga loomulikult kõvasti kiirem ja võimsam auto – pereinimese sõidurõõm.

Foto: Auto24.ee

AMG poolt üle käidud pereautol on 354 hobujõudu ja kiirendus 0-100 km/h on 5,9 sekundit. Auto on toodud Jaapanist, aga on Euroopa versioon ning originaalis juba vasakpoolse rooliga.

Samuti pidi läbisõit, mis on kõigest 108 000 kilomeetrit, õige olema. Veljed muudavad muidu tagasihoidliku auto mõnusalt stiilseks. Varustuse on ka väga korralik, sisaldades isegi ventileeritavaid istmeid.

Mercedes-Benz 220, 1964. aasta, 12 000 eurot

Kui esmane valik on stiil, siis palju tüünemaks on raske minna. Tänaseks juba 55-aastane klassik on tõeline “kurvasilmne”, mille tagaosas veel troonivad stiilsed tiivad. Pagasiruum tundub olevat vähemalt kaane järgi võttes eriti hiiglaslik, seega ka praktiline?

Foto: Auto24.ee

Sees on eriti hästi näha, kuidas on arenenud ergonoomika ja sõiduasend. Esiiste on sisuliselt diivan, millele isegi peatugesid ei ole pandud. Ja see kõik on loomulikult positiivne, sest selline auto ei ole rallimiseks vaid nautimiseks.

Müüja sõnul on eelmisel aastal taastatud täielikult salong, istmed, armatuur ja puitliistud. Kere on valdavalt roostevaba. Autol uus aku ja juhtmestik kapoti all korrastatud, õlid vahetatud ja pidurid üle käidud ning läbis just ülevaatuse.

Foto: Auto24.ee

Vigu on ka, mis kõik on kenasti üles loetletud ja valdavalt kosmeetilised. Nagu omanik optimistlikult ütleb – natuke nokkimist ja saab musta numbri ehk on originaalseisukorras.

Mercedes-Benz 300 GD, 1983. aasta, 13 000 eurot

Lõppu üks täiesti teistsugune Mercedes. Legendaarne ja väga maastikuvõimekas G-klass, mida toodeti ka sellise lühikese kerega.

Foto: Auto24.ee

Auto on 2015. aastal täielikult taastatud ning üles ehitatud. Müüja sõnul võeti sõiduk täiesti juppide ja raam kuumtsingiti, mis tähendab, et “ei idane, ei mädane”. Istmed, rool, ja salongipolstrid kaetud uue nahaga. Kogu taastamine on ka üles pildistatud.

Peale taastamist ei ole autoga metsas ronimas käidud ja sõidetud üldse vaid 3600 kilomeetrit. Varustuse ja maastikuvõimekust suurendavate tehniliste lahenduste nimekirja järgi on see täielik ressursi valesti kasutamine.

(C) Foto: Auto24.ee
Foto: Auto24.ee

Puhas klassika, mis näitab, kui erinevatesse hobiautodesse inimesed oma aega ja raha on nõus panema.

Märksõnad: , , , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.