Inbanki blogi

7 asja ja vidinat, mis mootorrattasõidu mugavamaks ning turvalisemaks teevad

Mootorrattahooaeg on alanud ja need, kel ratas olemas, löövad seda ilmselt hetkel läikima ja teevad hooldust. Kellel ratast veel pole, see võiks lugeda, kuidas seda näiteks liisida kõige mugavam on.

Kui mootorratas on olemas ja korralik riietus ka (turvalisuse ja mugavuse mõttes ülioluline!), siis vaatame, mis asju võiks veel omale soetada, et tsiklisõit oleks mugav, turvaline ja miks mitte ka praktiline.

Mitmeotstarbeline tööriist

Väga uuel ja peenel rattal ilmselt Leathermani noa või muu taolise lahendusega midagi teha, aga mitmel juhul võib sellest ikkagi kasu tõusta. Kasvõi siis, kui vaja midagi lõigata, keerata või kinnitada.

See võiks olla kogu aeg just rattaga kaasas, mitte sõitja küljes, et vajalikul hetkel ei oleks see teises kotis või kodus laual.

Ja alati on koos sõites variant, et keegi teine vajab abi ja siis oled sina see kangelane.

Kiivriside komplekt

Kiivriside komplekti abil saab teiste ratturitega suhelda, teha telefonikõnesid ning on võrdlemisi asendamatu varustus juhul, kui sõidad tihti koos teistega või on sul kaasreisija.

Sena 20S peakomplekt

Sidekomplektide hinnad on väga erinevad ja sellest oleneb võimaluste rohkus ning heli ja kõne kvaliteet. Kõige tuntumad tootjad on näiteks Sena, Cardo ja Scala. Siin kehtib suhteliselt kindlalt seadus, et väga odavat ja väga head koos ei saa. Siis hakkab kannatama kõlarite heli või seadme üldine koostekvaliteet.

Telefonihoidik

Mootorrattal ei ole sahtleid ja panipaiku, kuhu telefoni panna. Spetsiaalne riietus on samuti sageli piisavalt kitsas ja funktsionaalne, et suur telefon ei ole seal mugav.

Telefoniga ilma abivahenditeta nagunii rääkida ei saa, ag GPSi kasutamiseks või nägemiseks, kes helistab, on hoidik väga oluline. Selle valikul väga palju kriteeriume ei ole ja natuke mängib jälle terve mõistus – mõneeurone Hiinast tellitud asi võib pidada pikalt vastu, aga kas oma kallist nutitelefoni 100 km/h ikka tahad näha ära lendamas?

Laadija

Taaskord võib autoga harjunud värske rattaomanik avastada, et telefon on, hoidik on ka, aga GPS sööb aku tühjaks ja laadida pole kuskilt.

Ise ilmselt nuputaks selle lahenduse ka kuidagi valmis, aga pigem ei ole mõtet. Uurige tsikliteemalistelt lehtedelt ja poodidest, milliseid lahendusi pakutakse ning tehke kohe ära. Laadimist vajavad nii kiivriside, telefonid kui ka pikemal reisil näiteks akupangad.

Spetsiaalne seljakott

Tavaliseks linnasõiduks ilmselt ei pea kohe seda ostma tõttama, aga pikemas perspektiivis tasub kindlasti vaadata ka seljakotti. Peamine on see, et motorratta sõiduks mõeldud kotid on aerodünaamilised ning ei võta õhku taah ehk, et ei muutu purjeks.

Kott võib olla ka stiilne ning olla samast komplektist sadulakottidegaFoto: LEGEND GEAR BAG LR1

Samuti on seal vähem lahtisi rihmu laperdamas, mis muutuvad kiiresti tüütuks, valusaks ja võib olla ka ohtlikuks.

Kotid ja kastid

Kui su eesmärk on vähegi reisida ja pikemad marsruute teha ning tegu ei ole väga spetsiifilise superbike’i või stiilse hipsterrattaga, siis oleks mõistlik investeerida ka panipaikadesse. Seljakott on sul nagunii olemas, aga pikal sõidul muutub see väsitavaks.

Hea lahendus on näiteks riidest kotid, mis on omavahel ühendatud ning visatakse üle tagumise istme ja tagumise istme peale.

Turvalukk

Motikatele pakutakse ka alarmi paigaldamise võimalust, aga on variant kasutada ka lihtsamat lahendust, ehk lukku.

Kui suurt ja rasket kettlukku ei taha kaasas kanda, siis on olemas ka väiksemad, mis kinnitatakse piduriketta külge. See takistab rattaga ära sõitmist või selle minema veeretamist. Samuti on osadel sisse ehitatud alarm, mis vajadusel karjuma pistab.

Nüüd siis on lisaks mootorratta ja riietuse valimisele, ka lisavarustuse loetelu vaja üle käia. Tsikliomaniku elu pole just odav, küll aga on sõidurõõm seda kõike väärt!

Märksõnad: , ,

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.