9 Eestis müüdavat kasutatud autot, mis on pärjatud aasta auto tiitliga

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Novembri lõpus selgub Eesti aasta auto 2019. Kuue finalisti hulgas on Audi A6, Peugeot 508, Kia Stinger, Kia Ceed, Ford Focus ja Volvo V60.

Kas mäletate, kes võitsid eelmistel aastatel? Mälu värskendamiseks tegime seekord valiku justnimelt nende hulgast. Miks mitte sõita sellist tähtsat tiitlit kandva sõidukiga?

Arvesse tuleb võtta, et aasta auto on valitud sel hetkel uute mudelite hulgast ning ligi kahekümne žüriiliikme poolt. Igaühel oma hinnangud, väärtused ja nägemused, mis teeb ühest autost võitja.

Hinnapiiriks 25 000 eurot

Samuti ei ole võimalik uue auto poolt hääletades anda hinnangut sellele, kuidas ta viis või kümme aastat hiljem vastu peab ning moraalselt vananeb. Sellegi poolest – mingil põhjusel on nad võitnud ja võtame siis valiku ette.

Nagu nendes lugudes tavaks saanud, siis auto nimele vajutades avaneb link kuulutusele, mis meie arust võiks hea valik olla. Alati tasub muidugi ka ise müügikuulutusi sirvida, et leida enda lemmik.

Hinnapiiri tõmbasime taaskord 25 000 euro juurde, et mahtuda auto24liisingu tingimuste sisse.

Opel Insignia (2018)

Foto: Auto24.ee

Napilt mahub meie tavalisse kuni 25 000 eurot hinnaklassi juba ka eelmise aasta võitja Opel Insignia.

Rohkelt kiita saanud Insignia on ilusa disaini ning heade sõiduomadustega auto, millele ette heita on vähe. Ilmselgelt on tegu selle TOPi ühe mõistlikuima valikuga kui arvestada garantiid ja muretuid lähiaastaid.

Kas siis hästi kaubeldes või mõned tuhanded juurde pannes, on Insigniate valik juba natuke suurem.

Opel Astra (2017)

Foto: Auto24.ee

Tegelikult juba 2015. aasta Frankfurdi näitusel debüteerinud K-põlvkonna Astra on võrdlemisi pretensioonitu ja turvaline valik. Disaini mõttes ilus ja ühtlane joon, ilma veidruste ja liialdusteta.

Peaaegu olematu läbisõit, väga hea varustus ning veel ligi kolm aastat kehtiv garantii teevad sellest väga mõistliku ostu. Peaaegu uued talverehvid tulevad muidugi kaasa.

Škoda Superb (2016)

Foto: Auto24.ee

Laurin&Klement varustustasemega Superb näeb välja nagu mitu klassi kõrgem auto ning varustus on peaaegu, et täiuslik.

Esinduslik välimus ja salong, Superbile omaselt hiiglaslikult palju siseruumi, kus tagaistmel lösutada saab ka Reketi mõõtu mees, ilma, et juht peaks nina vastu rooli istuma.

Kehtib garantii, võimsust on piisavalt ja üldiselt tundub, et 23 900 euro eest on autot rohkem, kui loogika lubaks arvata.

Renault Twingo (2015)

Foto: Auto24.ee

Aasta auto konkurss pakub ootamatuid üllatusi ja nii võitiski žürii südamed mõned aastad tagasi just see pisike linnaauto.

Tagaveoline ja ülimalt kompaktne Twingo on uuena saadaval ka väheke teravamas GT kastmes aga hetkel järelturul ühtegi sellist ei leidu. Twingo on ka näide, et tiitel ei garanteeri tingimata müügiedu. Eestlased ilmselgelt armastavad natuke suuremaid autosid.

Kes aga teeb valdavalt linnasõitusid, tahab erineda ning soovib väikest tänavakarti, siis Twingo on väga funky valik. Konkreetsel autol, mis maksab kõigest 7200 eurot, on veel kolm aastat garantiid ja väga hea varustus. Nagu piltidelt näha, sobib ka pereautoks!

Volkswagen Golf (2014)

Foto: Auto24.ee

Vabandust, ei suutnud end tagasi hoida, aga kui Golf, siis GTI. Loomulikult pakutakse ka väga palju mõistlike Golfe, mida ka kõiki võib osta. Aga vaadake seda sinist iludust ja öelge, et ei tekita mingeid tundeid?

Sama jutt, mis ikka, aga veel pikalt kehtiv garantii ja väga väike läbisõit teevad sellest ahvatleva pakkumise. Auto on sõitnud vaid 12 500 kilomeetrit aga on 12 000 eurot odavam, kui uuena ostes. Liiga hea, et olla tõsi?

Mercedes-Benz A-klass (2013)

Foto: Auto24.ee

Mercedese luukpära kolmas põlvkond, mis läks eelkäijatest disainis erinevat keelt ning muutus väiksest mahtuniversaalist täisväärtuslikuks luukpäraks.

Kõrge viimistlustase, ilus värv ja heal tasemel varustus ning väike läbisõit toovad selle premiumklassi auto mõistlikusse hinnaklassi.

Peugeot 508 (2012)

Foto: Auto24.ee

Ajalugu kordub ja 508 on taas finaalis, sedakorda efektse kupeeliku sedaaniga. Kuus aastat tagasi aga oli tegemist lihtsalt väga hea hinna ja omaduste suhtega autoga.

Siia valisime muidugi Peugeot katsetuse hübriidautode maailmas, mille puhul ootamatult kasutati diiselmootori ja elektri kombinatsiooni.

Auto on nelikveoline ning väga madala kütusekuluga. Omaniku sõnul on reaalne kulu, kus suurema osa moodustab linnasõit, 6 liitrit saja kilomeetri kohta. Vahetatud on hammasrihm ja varustus tippmudelile vääriline. Panoraamkatus!

Škoda Yeti (2010)

Foto: Auto24.ee

Jätame ühe aasta vahele, kus võitjaks oli taas Opel Astra ning jõuamegi Yetini. Kuigi esmapilgul võiks arvata, et tegu on klassikalise “muhviautoga” nagu Citroen Berlingo, siis tegelikult oli Škodal selleks hoopis Roomsteri nimeline auto.

Yetit võib pidada hoopis Škoda esimeseks omamoodi linnamaasturiks. Kõrgem istumisasend ja nelikveo võimalus pakkus tavamudelitest teistsugust kogemust ja natuke suuremat läbivust.

Auto sai kiirelt paljude lemmikuks, seda nii müüginumbrite kui ka ajakirjanduse veergude järgi.

Meie poolt valitud auto on muidugi tunduval tuuem, kehtiva garantii ja hea varustusega. Et linnamaasturlikku mõõtu välja anda, võtsime nelikveolise auto. Igal juhul mõnus ja avar pereauto.

BMW 3. seeria (2006)

Foto: Auto24.ee

Hüppame jälle paar aastat tagasi, jättes vahele kaks Škodat (Superb 2009 ja Roomster 2007) ning Ford Mondeo (2008). Hüppame selleks, et jõuda paljude unistuste auto BMWni.

E90 mudelipõlvkonda esitleti juba 2004. aasta lõpus ning toodeti seda kuni 2013. aastani.

See tähendab, et valikut on tohutult ning igaüks võib ise otsustada, tahab ta sedaani, kupeed, universaali või hoopiski kabrioletti.

Meie valikuks osutus üks kupee, mis ei ole küll väga võimsa mootoriga, aga see eest ilusti eesti ajaloo ning väikse läbisõiduga. Punane nahksisu pole ilmselt kõigi jaoks, aga elus olgu ka seiklusi.

Foto: Auto24.ee

Veel rohkem seiklusi? Palun, siin on üks kabriolett, millel üle 300 hobujõu ja kärukonks!

Pikemalt ei käsitle, aga ajaloo huvides loetleme üles ka ülejäänud aasta auto võitjad:

VW Golf (2005), Honda Jazz (2004), Mazda6 (2003), Renault Laguna (2002) ja Peugeot 206 (2001).

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.