Hooaeg on algamas: 5 põnevat ja soodsat Jaapani autot igale maitsele

Tänavu on talv lumeta jäänud ning ilmad lähevad aina enam ilusamaks ja kuivemaks. Kuigi see olukord ilmselt suusasõpradele ei meeldi, on antud tingimused ideaalsed autosõpradele ning hobiautode omanikele. Selle tõestuseks on parematel päevadel juba tänavatel nii mõndagi huvitavat liikumas nähtud ja veel näha.

Jaapani autode skeene on viimaste aastate jooksul aina enam pead tõstmas ning seda näitavad ka huvitavate masinatega täidetud müügiportaalid. Kui varasemalt oled olnud teist “rahvust” autode austaja ja otsid vaheldust, võivad just need tõusva päikese maa esindajad sel hooajal vaheldust pakkuda.

Honda Civic Turbo 4X4 – 1700 €

Esimene auto meie nimekirjas on üks haruldasemaid, huvitavamaid ning saadaval ka täiesti tasukohase hinna eest. Honda Civic ning tema 80ndate-90ndate vältel ilmavalgust näinud versioon on alati olnud autotuunijate ning tehnikasportlaste seas au sees, peamiselt tänu laialdasele järelturule, headele sõiduomadustele ning pisikestele mõõtmetele.

Neljanda põlvkonna Civicut toodeti erinevalt järglastest ka üksikutes variantides nelikveolisena. Üheks selleks on funky välimusega Civic Shuttle 4WD mahtuniversaal, ent teiseks just siin kuulutuses nähtud sedaankerega variant.

Omaniku andmetel on autot toodetud kokku vaid 5500 tükki ning
1,6-liitrisele mootorile on paigaldatud teravama mineku nimel turbo. Kõige tipuks näeb Civic oma madalduse ning velgedega äärmiselt stiilne välja. Kes soovib haruldast masinat väikese raha eest, võib julgelt ligi astuda!

Subaru Impreza WRX STI – 9700 €

Teeme nelikveoliste vallas väikese kannapöörde ning liigume hoopis võimsamate masinate territooriumile. Kui sinu lapsepõlv möödus mängides kuulsaid Colin McRae rallimänge või nägid sa seda autot hoopis WRC otseülekannetes, võib see Impreza nii mõnedki emotsioonid sütitada.

EJ20 turbomootori ikooniline mürin, nelikvedu ning klassikaline World Rally Blue värv panevad siin igal läbitud meetril tundma kui üks tõeline ralliäss ja püüavad veel lisaks meeletult pilke ka.

Müügis oleval autol on vaid mõned üksikud kosmeetilised vead, ent tehniliselt on omaniku sõnul tegu laitmatus korras ning veelgi vastupidavamaks ehitatud autoga.

Lisaks on Subarul asine ning tihe hooldusajalugu. Tavaliselt maksavad seda tüüpi Impreza STI mudelid rohkem, seega miks mitte ühel rallisõbral säärase ostu kaaluda?

Mitsubishi 3000GT – 7500 €

Mitsubishi 1990ndate algul debüteerinud sportkupee 3000 GT oli oma ajast 15-20 aastat kõvasti ees. Samal ajal, kui sissepritse ning roolivõim polnud mõnda autossegi veel jõudnud, pakkus 3000GT active aero süsteemi, nelikroolimist, adaptiivset vedrustust ning igasuguseid James Bondile sobivaid vidinaid. Tippmudeli mootoriks oli võimas 286hj kahe turboga V6 mootor, mida müüdi nimetuse all VR4.

Täpselt sama mootoriga 3000GT on müügis ka Eestimaal ning sõidugurmaanlusele lisab vürtsi ka manuaalkast. Sõiduk on stiilset punast värvi, musta kapotiga ning omab autodisaini ühte kõige vahvamat nähtust (võib-olla mõnele siiski mitte) – klapptulesid.

Omaniku sõnul on autoga lühikese aja jooksul tehtud kõiksuguseid töid ning hooldusi, ent mõned pisivead on veel jäänud. Kui need ei kohuta, siis miks mitte söösta läbi Eestimaa suve kõrgtehnoloogilise retro-grand-toureriga?

Nissan 350Z – 8000 €

Tõenäoliselt toob see vabalthingava V6 mootoriga Nissani kuulus Fairlady Z enim helgeid mälestusi “Kiirete ja vihaste” filmiseeria ning “Need for Speedi” mängude sõpradele. Kui tekib kihk läbi elada nullindate keskpaigas valitsenud sportautokultuuri, on see Nissan selleks ideaalne võimalus.

Kuigi tegu on juba 15 aastat vana masinaga, on autole antud uus värvkate ning korraliselt läbitud kõik hooldused. Igapäevased sõidud teeb mugavaks rikkalik varustuspakett ning öistel kurvilistel teedel aitavad meeleolule kaasa aplad Brembo pidurid ning Cobra maheda kõlaga väljalase.

Just nagu ka Civicu ja Imprezaga eelpool, pakutakse ka 350Z mudelile laialdasi tuuningu- ning järelturuvõimalusi.

Mazda RX-8 – 5100 €

Mazda RX-8 on samuti pärit nullindate keskpaigast ning on mitmes mõistes teistsugune auto. Juba mudelitähis RX näitab, et tegu ei ole mitte traditsioonilise kolbmootoriga, vaid hoopis rootormootorit kasutava sportautoga.

Kes veel ei tea, siis rootormootorid kasutavad silindrite, nukkvõllide ja kolbide asemel ovaalses põlemiskambris pöörlevaid kolmnurkseid rootoreid.

RX-8 ei saavutanud mootori lühema eluea tõttu küll samasugust kuulsust nagu RX-7 , ent on samas tõsiselt hea juhitavusega ning praktiline sportauto. Praktiline just sellepärast, et olenemata kupeelikust välimusest, on RX-8’l neli ust, mis avanevad unikaalsel suicide-viisil.

Mudelile pakuti nii nelja- kui ka võimsamat kuuepordilist mootorit, millest viimane on ka kuulutuses oleva auto aiste vahel. Kui vankelmootorite hooldus, remont ning ülalpidamine võõrad pole, võib see RX-8 sõidukogemuse poolest olla väärt valik.

Kuidas osta?

Kui säästudest jääb puudu või ei taha kohe kõike välja käia, siis kõikide nende jaapanlaste ostuks on võimalik kasutada Auto24laenu mille puhul ei ole oluline auto vanus ja puudub ka kaskokindlustuse kohustus. Viimane on siiski mõistlik valida, aga endale soodsamatel tingimustel.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.