Rooste tekib siis, kui niiskus ja metall kohtuvad. Lühiajaliselt ei juhtu midagi, aga pikemalt niiskuse käes seisvad suletud pinnad annavad varem või hiljem alla. Lisaks kaasneb ka muid vaevusi. Toome välja mõned näited, mida vähemalt korda aastas, ja eriti just sügisel, tuleks kontrollida.
Selleks ei ole vaja spetsiaalseid teadmisi, oskusi või tööriistu. Vaja on umbes viis minutit aega. Kindlasti vaata oma autot ka teravama pilguga, sest olenevalt disainist, võib varjatud uurdeid olla mujal, kui siin toodud näited.
Esitiivad
See ei ole kindlasti sama kõikidel autodel ja mida uuem ning kallim auto, seda suurema tõenäosusega on erinevad avaused välismõjude eest kaitstud.
Pildil toodud näitel on need lehed näha vaid korralikult avatud ukse korral ja siis kui valgus paistab õigesti. Lehed ja niiskus tähendab aga seda, et peagi on seal märg huumus ja kuiv on seal vaid väga kuumade ilmadega.
Lahti saab sodist peenema näputöö ja voolava vee abil. Urgitsege pulga või konksuga võimalikult palju sodi välja ja siis laske sinna voolikuga vett sisse. Survepesur oleks ka hea, aga nõuab väga osavat operaatorit, et salongi mitte märjaks pritsida. Seejärel kontrollige taskulambiga olukorda ning vajadusel korrake.
Pagasiruumi tihendid
Kui te avate pagasiruumi luugi, siis ka seal võib olla tihendite kõrvale ja vahele tekkinud elu. Suuremad lehed oleme harjunud näpuga ära viskama, aga väiksemad lagunevad ja jäävad alles. Autopesu käigus ei pääse survepesur või harjad ka sinna ligi.
Võimalik rooste on ainult üks probleem. Suurem on isegi see, et sellistes kohtades võivad asuda vee äravoolu kanalid. Kui need ummistuvad, hakkab vesi loomulikult otsima mõnda muud väljapääsu ja sageli tähendab see kohti, kust seda niipea ei märka ja kahju on palju suurem.
Porimatid
Osaliselt seotud eelmise punktiga, aga kontrollige porimattide aluseid polstreid regulaarselt ja just kuiva ilmaga. Kui ilm on päikseline, porimatt kuiv ja üldiselt peaks kõik lilleline olema, aga mati alune on märg, siis suure tõenäosusega on kuskil leke või ummistus. Sellisel juhul on ilmselt mõistlik juba pöörduda teenindusse, kes vea kiiremini leiavad ja likvideerivad.
Probleem on selles, et märg põrandamatt võib tähendada leket kohtadest, kuhu teil endale on raske ligi pääseda või puudub info, kus asuvad vee äravoolu avad. Meistritel on kogemust rohkem.
Varuratas ja rattakoopad
Väga levinud probleem on vee kogunemine pagasiruumi õõnsustesse, peamiselt varuratta alla. Põhjuseks eeltoodud ummistused või tihendite vigastused.
Enamik meist ei vaja varuratast aastaid, seega ei ole seda põhjust ka välja tõsta. Pagasiruum on kuiv ning ka salongi aknad ei tõmbu seal asuva niiskuse tõttu uduseks. Seega ongi ainuke võimalus ennetamiseks regulaarne kontroll.
Kui autol on pagasiruumis veel kohti, kuhu vesi saab koguneda, siis igal juhul visake pilk peale.
Mootoriruum
See koht ei ole nii varjatud ja saab enamikel kasvõi aknapesu vedeliku lisamisel puhtaks tehtud. Aga sügisel tuleks natuke hoolikam olla, sest sodi on rohkem ja lagunemine kiirem.
Paljudel sõidukitel on sarnaselt pildilolevaga esiakna allservas õhuvõtu avad, kui need lehesodiga kattuvad, on häiritud ka salongi õhuringlus. Lisaks, mida varem lehed ära puhastad, seda lihtsam.