Inbanki blogi

Need 3 müügis olevat vana ja stiilset miniautot näitavad, mida väike tegelikult tähendab

Fotod: Auto24.ee

Tänu elektrisõidukite arendamisele, hakkavad taas tähtsust omandama kompaktsed sõidukid. Kuna elektrisõidukitel on oluline võimalikul väike kaal ja suur läbisõit, siis iga kilo on arvel. Honda e, Peugeot e-208, elektriline Mini, uus elektri-Smart on vaid mõned näited.

Seetõttu vaatasime korra minevikku. Sõelusime kuulutuste hulgast välja erilisi ja silmapaistvaid väga väikeseid autosid kaugemast minevikust. Siis, kui väike tähendas ikka tõeliselt tillukest.

Piiranguna panime ette 10 000 eurot ja see oli ka enam vähem kõik. Kindlasti on valik suurem, kui need 3 sõidukit ning soovitame kasvõi lõbu pärast minna ja kuulutusi sirvida.

Erandkorras on seekord valikus ka selline, mis tahaks natuke rohkem tööd, kui lihtsalt uus õli või värsked rehvid.

Renault 4 CV, 1959. aasta, 9900 eurot 

See on prantslane, see on stiilne ja sellel on ruuduline sisu! Ajastule omaselt ülimalt minimalistlik sisu ja väga kompaktsed mõõtmed teevad sellest ideaalse suvise linnaauto. Mis ei tähenda, et sellega ka kaugemale ei saaks sõita.

Fotod: Auto24.ee

Mootor on 0,8-liitrine ja hobujõude on 28, aga auto ise kalaub kõigest  620 kilo, seega päris rollerautoga tegu kindlasti ei ole.

Müüja sõnul on auto läbinud Belgias uuenduskuuri, mille käigus saanud uue värvikatte ja aku. Renault’l on originaalistmed, käivitusvänt ja tagavararatas. Kõik töötab väidetavalt justkui uuel autol.

Fotod: Auto24.ee

Kahevärviline kere ja natuke tutskem kerekuju on Põrnikate-keskses maailmas vägagi värske sõõm õhku.

Fiat 500L, 1970. aasta, 3500 eurot

See Fiat on neile, kes eelmist Renault’d liiga suureks ja võimsaks peavad.

Uskumatu küll, aga 500L on üle poole meetri lühem kui Renault 4 CV, kaalub vaid 500 kilo ja võimsust on “hullumeelsed” 18 hobujõudu.

Fotod: Auto24.ee

Väikest 500 toodeti ligi 20 aasta jooksul 3,8 miljonit ning 500L on üks viimastest versioonidest. Tehniliselt eelkäijaga 500F sarnane, kuid olemuselt natuke luksuslikum. Pruunikas kunstnahast sisu ja uksed jäävad esimesena silma.

Konkreetse eksemplariga kohe muidugi päikeseloojangusse ei sõida, vaid enne tuleb veeta talv garaažis. Kas siis endal või mõnel kuldsete kätega inimesel.

Fotod: Auto24.ee

Auto kere vajab kõvasti hoolt, roosteussi raginat on kaugele kuulda ja värviga on ka keegi midagi loomingulist teinud.

Samas kirjutab müüja entusiastlikult, et see on  täielikult originaalsõiduk ja ideaalne restaureerimiseks. Kaasa tulevad kõik uued plekid, istmekatted, peegel, krunt- ja originaalvärv ja palju muud. Kui see tõesti nii on, siis järgmiseks suveks maailma kõige nunnum auto juba sõidukorras.

LuaZ 969A, 1975. aasta, 2000 eurot

Tuleb tunnistada, et pilte vaadates ei saanud kohe arugi, kas see on pedaalidega lasteauto või päris. Kuulutuse andmeid vaadates on siiski tegu päris sõidukiga.

Fotod: Auto24.ee

3,2 meetrine nelikveoline (!) maastur kaalub tühjalt lausa 950 kg ning edasi viib seda 40-hobujõuline mootor. Muus osas on tegu tõeliselt askeetliku vene autoga, sisuliselt plekist vann neljal rattal.

Militaarvärvides või tavalise metsarohelisena ei oleks see siia nimekirja jõudnud, aga helesinine kere ja valge iluvõre teeb sellest edeva linnamaasturi. Kõikide pilgud on garanteeritud ja samas võid sellega vabalt seenele sõita. Sõna otseses mõttes.

Fotod: Auto24.ee

Omanik müüb autot, kuna puudub aeg ja huvi edasi tegeleda. Nokitsemist on vaja, aga midagi traagilist ei tundu olevat, samuti on dokumendid korras ja hinda saab ilmselt ka soodsamaks.

Eaka hobioauto ostmiseks saab kasutada Auto24 laenu, mille puhul ei ole oluline auto vanus, samuti ei ole vaja sissemaksu ega kaskokindlustust. Tutvu tingimustega SIIT.

Inbank AS-i poolt pakutava autolaenu krediidi kulukuse määr on 17,86% aastas järgmistel näidistingimustel: laenusumma 4500 EUR, laenuperiood 72 kuud, fikseeritud intressimäär 14,9%, lepingutasu 95 EUR, haldustasu 1,50 EUR, igakuine osamakse 97,23 EUR, krediidi kogusumma ja tagasimaksete summa 7096,51 EUR. Enne otsuse tegemist tutvuge põhjalikult lepingu tingimustega ja vajadusel pidage nõu asjatundjaga.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.