Need kaks marki ehitavad tõelisele autoreisijale mõeldud autosid

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Jay Cross, Blackhawk Automotive Museum, Wikipedia

Autoreis on elustiil. Sõitmine peab olema nauding, kiirustamine ja tähtajad peavad olema välistatud ning lõputu vajadus mugavuste ja luksuse järele ei ole headeks eeldusteks.

Neid, kes käivad soojamaa- või kultuurireisil autoga, on muidugi palju, aga tihti on selle põhjuseks pragmaatiline mõtlemine, lihtsamalt öeldes raha.

Need, kes vabatahtlikult ja igal esimesel võimalusel asjad autosse viskaksid ja järjekordset sihtmärki vallutama sõidaksid, unistavad ilmselt ammu mingi spetsiaalse reisiauto soetamisest.

Reisiauto ei tähenda tingimata hiiglasliku matkabussi

Tavalise sõiduauto ja spetsiaalse hiiglasliku automaja vahele jääb aga tegelikult väga palju erilisi sõidukeid, millega kannatab mõistuse piires poes piima järel käia, aga samas kasvõi tervele maakerale mõnusalt tiir peale teha.

Eesti turul neid enamjaolt ei liigu, seega tuleb vaadata välismaa kuulutusi. Siin väljatoodud lingid on pigem illustreerivad kui konkreetsed ostusoovitused. Kuna sellist sõidukit soetatakse ilmselt aastateks, siis eeltöö peab olema põhjalik ja vajadusel kasvõi asjatundjatele maksta, kes leiavad välismaal kõige sobivama auto.

Volkswagen California

Sellise peene nime taha peitub tegelikult reisiotstarbeks ümber ehitatatud Transporter seeria.

Mobile.de keskkonnas leidub ka Transporteri T3 (1979-1992) põlvkonna matkabusse, aga valik on väike ja sellises vanuses auto ostab reisiks tõeline fänn või mehhaanika ja seikluste huviline.

VW California T4

Natuke mõistlikum on juba T4 seeria, mida toodeti 1990-2003. Hinnad algavad 8000 euro juurest ja ulatuvad lausa 32 000 euroni. Sellise hinna eest saab juba vähem kui 100 000 kilomeetrit sõitnud, väga heas korras ja rikkalikult varustatud reisibussi.

Järgmised põlvkonnad, T5 ja T6 hinnad jäävad juba ülespoole 30 000 euro piiri ja ulatuvad kuni 60 000 euroni.

Volkswagen California T6

Mida tuleb nende puhul aga silmas pidada on see, et kui T4 on valdavalt korralikult matkabussina sisustatud (pliit, kapid, voodid, panipaigad jne), siis T5 ja eriti just T6 puhul on paljudel juhtudel tegu lihtsalt “edition” mudelitega, mis tähendab, et eelmainitud varustus puudub ja lihtsalt on rohkem istmete seadmise võimalusi, tagumine iste muutub voodiks ja katust saab seismise ajaks kõrgemaks tõsta.

Mercedes-Benz Marco Polo

Teisel Saksamaa autotootjal on matkaautode seeria nimeks kuulsa maadeavastajate järgi Marco Polo.

Mercedese reisiautosid ehitatakse koostöös Westfaliaga. Huvitav on fakt, et kuni 1999. aastani tegi Westfalia koostööd Volkswageniga. Seega jäävad “marcopolod” sellesse aastatuhandesse.

Hinnad on samuti vastavad. Soodsamad sõidukid Mobile.de portaalis algavad napilt alla 20 000 euro piirimailt ja jooksevad sujuvalt peaaegu uute, tuunitud eriversioonideni välja, mille hinnaks juba üle 80 000 euro.

Siin videos on väga hästi näha, mis on näiteks 2011. aasta Marco Polo funktsioonid ja võimalused.

Kas California või Marco Polo, see on juba puhtalt maitse küsimus. Nende autode puhul hinnatakse ilmselt teisi asju kui mark.

Alternatiivid?

Need kaks on tuntuimad margipõhised tegijad. Tegelikult on väga palju firmasid, kes suuri mahtuniversaale reisiautodeks ehitavad. Kasvõi seesama Westfalia, mis on küll peamiselt Mercedesele keskendunud, aga portfellis on mitmeid muidki marke. Tõsine huviline ilmselt on need kõik ka juba ise üles leidnud.

Ameerika luksus

Kui eesmärgiks pole tingimata bussis elada ja süüa teha vaid pigem võimalikult mugavalt sihtkohta jõuda, siis üks variant on ka ameerika bussid. Nendega muidugi Lõuna-Euroopa linnade väikestele tänavatele pole mõtet trügida.

Chevrolet Express

Näiteks seda Chevrolet Expressi võiks võrrelda lennukis esimeses klassi reisimisega. Suured ja mugavad istmed, televiisor, palju ruumi ja sees saab püsti seista. Tagumine iste käib tavaliselt ka voodiks.

Oluliseks eeliseks on gaasiseade, mis muidu väga suure kütusekulu muudab lihtsalt suureks.

Chevrolet Express

Suurte ameerika busside, nii Chevrolet kui GMC hinnad on samuti 10 000 piirimailt kuni väiksema kesklinna korteri hinnani.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.