Tahad säästa? 5 Eestis müüdavat kasutatud autot, mis sõidavad gaasiga

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Auto24.ee

Hübriidide all mõeldakse tavaliselt sisepõlemismootori ja elektri kombinatsiooni. Tegelikult on olemas märksa maisem lahendus milleks on bensiinimootori ja gaasi lahendus.

Gaasi on kahte tüüpi – LPG (Liqufied Petrol Gas) ehk lihtsalt vedelgaas ja CNG (Compressed Natural Gas) ehk kokkusurutud maagaas. Esimene neist on levinum ja lihtsam, teine jällegi loodussõbralikum.

LPG gaasiseadet saab enamikele autodele paigaldada ka hiljem, CNG seade tuleb valdavalt juba tehasest.

Peamine mure just CNG autode puhul on see, et tanklavõrgustik on veel hõre. Samas ei ole muret, et teele jääb, sest niipea kui gaas lõppeb, hakkab mootor kasutama bensiini.

Poole soodsam kütusekulu

Mõlemal juhul viib gaasiseadme kasutamine kütusekulusid oluliselt alla. Näiteks tavalise Škoda Octavia või Volkswagen Golfi puhul, mis on varustatud CNG gaasiseadmega, on 100 kilomeetri läbimise kulu umbes 3-3,5 eurot.

Võttes võrdluseks vaid ökonoomse bensiinimootoriga auto, mis võtab 5 liitrit saja kilomeetri kohta, siis on kulu samale distantsile umbes 7 eurot.

Seekord on valikus 7 sõidukit, mida võiks kaaluda, kui läbisõidud on suured ja soov on kulusid kokku hoida. Viimasesse valikusse on võetud kaks sõidukit muidugi läbi kerge huumoriprisma.

Audi A3 G-tron CNG 

Foto: Auto24.ee

Müüja sõnul heas korras ja väikse läbisõiduga auto on toodetud 2014. aastal ja toodud Eestisse eelmise aasta lõpus Rootsist.

Selle auto juures tundub kõik nii üdini mõistlik. Varustus on hea, hooldused tehtud. Isegi mõlemad komplektid rehve on uued. Seega siin väga pikalt kirjutada ei ole. Seda, kas hele tekstiilsisu teie elustiili ja puhtusearmastusega kokku sobib, teate ilmselt ise paremini.

Dodge RAM

Foto: Auto24.ee

Gaasiseade on üks kõige olulisemaid lisasid, mida suurtele ameerika autodele paigaldada. Hiidkastikad, millel kapoti all 5,7-liitrine V8 mootor, võivad muutuda iga põlvkonnaga aina ökonoomsemaks, aga meie kultuuriruumile vastuvõetavaid kulunumbreid veel ei suudeta tekitada.

Küll aga paneb gaasiseade asjad täiesti teise valgusesse. On viidud läbi pikk sõidutest siinsamas Eestis, kus diiselmootoriga Nissani kastikas kulutas isegi natuke rohkem, kui testis olnud gaasiga RAM.

Rohkem vist polegi vaja öelda. Kui teie töö, hobi või unistused nõuavad sellist autot, siis loomulikult ostke. Kui kütusekulu gaasi seadmega kontrolli alla saab, siis muus osas on päriselt tegu praktilise töömasinaga.

Škoda Octavia Combi

Foto: Auto24.ee

Kahju, et Audi puhul eespool sai sõna “mõistlik” ära kasutatud. Sest mida nüüd selle Škoda kohta öelda? Ülisupervägamõistlik?

Eestlaste lemmikauto, kehtiv garantii, CNG seade ehk siis loodussõbralikum kui LPG. Vastutustundlik auto igas mõttes. Või siis säästuauto? Säästate loodust, raha ja närve. Kõike.

Midagi viga ka on? Muidugi! See on nii mõistlik! Ja tavaline. Kui see veel hall ka oleks, siis võiks mingi auhinna anda.

Toyota Sienna

Foto: Auto24.ee

Toyota Sienna esindab ühte autotüüpi, mida Euroopasse eriti ei tooda. Selleks on suured mahtuniversaalid, mis ei ole veel päris väikebussid, aga märksa ruumikamad kui meil levinud mahtuniversaalid. Peale Chrysler/Lancia Voyageri müügi lõpetamist, on ainuke, mida hetkel ametlikult uuena osta saab Chrysler Pacifica.

Autod on suured, võimsate bensiinimootoritega ja seega janused. Sageli on keskmise istmerea toolid lausa eraldi, nii et kolmandasse on eriti mugav minna. Samas jääb kolmanda istmerea taha veel ka pakiruumi maht.

Toyota Siennale paigaldatud gaasiseade lahendab januprobleemi ja saategi endale väga mugava pereauto, millega reisida või igapäevaselt liigelda. Luksust ja mugavust on palju.

Volkswagen Golf Variant VII CNG

Foto: Auto24.ee

Taaskord üks mõistlik auto, aga punane! Ning väga, väga hea varustusega. Väike läbisõit ja visuaalselt hea seisukord räägivad enda eest.

See Golf võiks olla auto neile, kes ei ole autofanaatik, aga samas ei taha oma hoovis näha ka mingit halli plönni ja askeetliku sisu.

Muus osas kehtib sama, mis teistel mõistuseautodel – väga väike kulu on see, mida te ostate. Tallinnast Tartusse 7 euroga. Bussipilet on 12. Kui autos on kaks inimest on sääst juba 17 eurot. Selle eest saab Tartus väiksema korteri osta.

Hummer H2 või Jeep Grand Cherokee SRT

Foto: Auto24.ee

Kui seni on sinu unistust Hummerist või 425-hobujõulisest ja 6,1 liitrise mootoriga Cherokeest pidurdanud talumatult suur kütusekulu, siis rõõmusta! Ka nendele autodele on keegi juba gaasiseadme paigaldanud.

Hummer H2 oli 2000ndate esimese poole neljarattaline näide, et majandusel läks kahtlaselt hästi. Samas ei saa alahinnata selle sõiduki imposantsust ja teatavat macholikku aurat.

Grand Cherokee SRT on 10 aastat vana versioon sellest, kuhu täna üritab iga luksusmaastur ennast trügida – jaburalt võimas sportauto.

EI, gaasiseade ei muuda neid autosid soodsateks. See annab lihtsalt teile võib olla selle viimase väikse tõuke, et oma unistus ellu viia. Ja unistused on head, autod ei pea alati olema mõistlikud. Piisab kui nad on iseendast veidikenegi mõistlikumad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.