Eagle ehitab legendaarse E-Type’i baasil autosid, mis maksavad 800 000 eurot

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Foto: Tim Scott

Jaguar Classics restaureerib viletsasse seisukorda sattunud klassikalisi autosid ja tulemuseks on võimalikult originaalilähedane auto. Ikoonilise E-Type sportauto taaseelustamist natuke modernsemas võtmes saab teha aga Eagle nimelises ettevõttes.

Ehitades klassikaliste sõidukite välimusega autosid, samal ajal vahetades valitud jupid modernsemate vastu välja, on tuntud väljendina restomod.  Tuntumateks on näiteks Singer ja Alfaholics, kes restomodivad vastavalt Porsche 911-tesid ja erinevaid vanakooli Alfa Romeosid.

Eagle pakub Jaguari legendi jaoks erinevaid lahendusi, alates tagasihoidlikumast tavalise E-Type’i restaureerimisest, kus omanik saab valida soovitud modernsemaid osi näiteks pidurite ja vedrustuse seast. Kõige tipus asuvad mudelid, millel on pea iga detail muudetud.

Ealge E-Type Low Drag GT

Eagle’i enda poolt toodetud E-Type Speedster, Low Drag GT ja Spyder GT mudelid baseeruvad samuti Jaguari sportautol, kuid detailid on viidud tänapäevasele ja väga kõrgele tasemele.

Mootori osas hoiab Eagle siiski E-Type’i juurte juurde, pakkudes vaid rida kuus asetusega mootoreid. Kiireim Low Drag GT omab näiteks 4,7-liitrist jõuallikat 350 hobujõuga, mis on hoolikalt Eagle’i poolt tuunitud. Kiirendus seisust sajani kestab vaid 4,5 sekundit ja tippkiirus on pea 300 km/h.

Kuigi Eagle E-Type Low Drag GT kaal on vaid 1038 kg, on autol siiski moderne konditsioneer ja elektriline roolivõim. Samuti on interjöör hoitud võimalikult lähedane originaalile ja vajalikud lisad on disainitud nii, nagu oleks need tulnud aastakümneid tagasi Jaguari tehasest.

Foto: Tim Scott

Kuid hinnatud Jaguar E-Type sportauto teine ja veel suutlikum tulemine ei saabu kindlasti odavalt. Tavalisemad Eagle E-Type’id maksavad umbes 350 000 eurot. Kallimad, Speedster, Low Drag ja Spyder GT variandid aga palju kallimad, vahemikus 600 000 kuni 800 000 eurot.

Ei tohi siiski unustada, et pea iga kerepaneel on uuesti disainitud ja valmistatud ning tehniliselt on auto modernse sportauto vääriline. Sellegi poolest on säilinud nostalgiahõnguline sõiduelamus.

Foto: Tim Scott

Kui lisada veel vapustav rida kuus mootori heli ja hingetuks jättev välimus, on aru saada, miks paljud arvustused leiavad, et Eagle’i poolt ehitatud E-Type’id on suurest hinnasildist hoolimata siiski kõige ihaldatumad sõidukid maa peal.

Vaata ka videot Jeremy Clarksoni arvustusest Eagle E-Type Speedsterist Top Geari saate aegadest:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.