Jaguar I-TYPE: legendaarsel autotootjal on ka oma elektrivormel

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Elektrivormelite ehk Formula E sarjas sõitev I-TYPE on Jaguari võidusõiduajaloo uusim auto. Võidusõiduga alustas Jaguar juba 1948. aastal, aga sellest kirjutame mõnes järgmises blogipostituses. I-TYPE on elektriline vormelauto maksimaalse võimsusega 272 hobujõudu, millest võidusõidureziimis on vastavalt reeglitele lubatud kasutada 230 hobujõudu.

0-100 km/h saavutab I-Type 2,9 sekundiga ja maksimaalne kiirus on 225 kilomeetrit tunnis. 

Koos akudega 880 kilo kaaluv auto on seega päris kiire, aga jääb kuninglikele Vormel 1 autodele siiski alla. Asi ei ole siiski selles, et kiiremat elektrivormelit ei suudetaks ehitada, vaid selles, et tehnilised piirangud on Vormel E võidusõidautodele reeglitega ette antud. 

I-TYPE vormelil kasutatakse regeneratiivset ehk elektrienergiat taastootvat pidurdamist. Regeneratiivse pidurdamisega toodetakse võidusõidu jooksul nii palju energiat, et sellest piisab võidusõidul seitsme ringi läbimiseks.

Kogu ammutatud teadmised ja kogemused kasutab Jaguar ära uuenduslikus 2018. aastal teedele jõudvas seeriaautos. Seeriatootmisse tulevast sõidukist annab aimu Jaguar I-PACE Concept: viiekohaline 400-hobujõuline täiselektriline sedaan, mis suudab ühe laadimisega 500 km läbida.

Hoia alt, Tesla Model 3.

Eelmisel nädalal kihutasid elektrivormelid Kanadas Montrealis, nende hulgas ka Jaguar. Videot Jaguari sõidust seal võib näha siit:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.