Jaguari hübriidist hüperauto oleks pakkunud konkurentsi Ferrarile, McLarenile, Porschele ja James Bondile

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tänapäeval on kuulus hübriidhüperautode trio: Ferrari LaFerrari, McLaren P1 ja Porsche 918 Spyder. Väga napilt oleks nendele masinatele konkurentsi pakkunud ka neljas, Jaguari kontseptautost edasi arendatud vihane masin.

C-X75 avaldati kontseptautona 2010. aasta Pariisi autonäitusel, tähistamaks jaguari 75. sünnipäeva. Kontseptautole omapäraselt oli disain ja tehnoloogia futuristlik – nimelt oli iga ratta jaoks eraldi elektrimootor, mis kokku tegid võimsuseks 778hobujõudu. Kõige huvitavam osa oli aga see, kuidas toodeti elektrit nende mootorite jaoks, sest selleks olid kaks diislil töötavat turbiini. Auto, mis sõidab turbiinmootoril kõlab kui masin otse ulmekirjandusest või -filmist.

Õnneks otsustas briti automark kotseptautost ka produktsioonimudeli valmistada, kuid muidugi oli lahendus jõuallikatest palju tavapärasem. Esimene produktsiooniks mõeldud prototüüpauto oli pistik-hübriid kahe elektrimootori (190hj) ning ühe 4-silindrilise, 1,6-liitrise bensiinimootoriga (500hj). Võimsust oli kolme jõuallika peale kokku napilt alla 900 hobujõu.

Tänu enneolematule võimsusele ning elektrimootoritest koheselt saadaolevale pöördemomendile oli Jaguari hüperauto võimekus oma potentsiaalsete konkurentidega võrdväärne: nullist sajani alla kolme sekundi ja tippkiirus, mis ületas 320 km/h.

Kuigi plaanid C-X75-te valmistada koostöös Williamsi Vormel-1 meeskonnaga olid peaaegu tehtud, ei saadud viimast kinnitust Jaguari bossidelt. Raske majanduslik olukord sundis projekti tühistama ja senini plaanitud tootmine hüperautost, mis oleks piiratud 250 isendiga, ei näinud algustki.

Jaguar C-X75 ja Dave Bautista filmist “Spectre”

Õnneks leidis Suurbritannia autotootja kontseptauto siiski uuesti tee avalikkuseni, 2015. aastal. Nimelt siiani veel viimases James Bondi filmis Spectre kihutas palgamõrtsukas nimega Mr. Hinx filmi jaoks eraldi toodetud C-X75 autoga.

Nüüd te siis teate, et see ägedalt lai, madal ja oranž auto viimasest Bondi filmist oli üks Jaguar, mis oleks jätnud väga meeldejääva jälje automaastikule, kui see oleks tootmisse jõudnud.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.