Jaguari insenerid usuvad, et XE SV Project 8 on veel kiirem kui Nürburgringi rekord seda näitas

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Jaguari peatselt saabuva ekstreemse sportsedaani XE SV Project 8 arendustöö on siiani käimas. Hoolimata Nürburgringi 4-ukseliste autode rekordist usub autotootja, et praeguseks on Project 8 veel kiiremgi.

Hiljuti purustas Jaguari Special Vehicle Operations (SVO) osakonnast pärit sportsedaan Nürburgringi rajarekordi 4-ukseliste autode seas enam kui 10 sekundiga.

Kuna Project 8 ehitatakse käsitsi, siis võimaldab see inseneridel lõpetada auto arendamine viimasel hetkel. Jaguari sõnul kavatsevad nad auto seadistuse kallal nokitseda viimase hetkeni, vahetult enne tootmise algust.

Pärast rekordilist ringiaega on tehtud mitmeid väiksemaid muudatusi, mis kokku mõjutavad tuntavalt auto käsitlemist. Muuhulgas on uuendatud vedrustust ja mootoripatju jäigemaks, paremini häälestatud piduripedaali tunnetust ja tehtud hulk tarkvarauuendusi.

Kuigi tehnilised andmed ja ennekõik 600-hobujõuline ülelaadimisega V8 jääb samaks, on need väiksed muudatused suure olulisusega. Kõik see arendustöö on Jaguari sõnul nii põhjalik, et Nürburgringi rekordil kasutatud Project 8 on kübeke aeglasem kui lõpuks tehasest väljuvad mudelid.

Klientidele jõuavad Jaguar XE SV Project 8 sportsedaanid juba tänavu suvel. Kokku ehitatakse 300 sõidukit ja hinnaks on umbes 170 000 eurot.

Vaata ka videot, kus Jaguari sõidukite käsitlemise eest vastutav David Pook näitab kõiki huvitavaid Project 8 detaile.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.