Jaguari maailm

Miks Jaguar XE SV Project 8 on praegu üks ägedamadest sportsedaanidest

Jaguari Special Vehicle Operations (SVO) osakond avaldas suvel uue ekslusiivse sportsedaani nimega XE SV Project 8.

Suurbritannia autotootja SVO osakond võtab olemasolevad tavalised mudelid, laseb inseneridel välja nuputada midagi täiesti pöörast ning siis see ka valmis ehitada. Näiteid on varem mitmeid, üks meeldejäävamatest F-Type Project 7, kuid viimane toodang viib kiiruse ja võimsuse järgmisele tasemele.

Aluseks olev XE mudel on stiilne sedaan, mis jagab turgu BMW 3-seeria, Audi A4 ja Mercedes Benz C-klassiga, samuti on see ka Jaguari väikseim neljaukseline auto. Seeriatootmises on siiani võimsam mudel XE S, mis on tagaveoline sportsedaan väljastades 280 kilovatti (340 hobujõudu) ülelaadimisega V6 bensiinimootorist.

Võimsaim Jaguar, mis tehasest välja veerenud

XE SV Project 8 retsept on iseenesest lihtne. Võtame väikseima auto ja pressime nii palju võimsust kapoti alla, kui võimalik. Tulemuseks on Jaguari võimsaim auto, mis tehasest väljunud: 441 kilovatti (600 hobujõudu), nelivedu, kiirendus nullist sajani 3,3 sekundit ja tippkiiruseks 322 km/h. Samuti on Project 8 produktsioon piiratud vaid 300 eksemplariga.

Jaguaril laialdaselt kasutuses olev 5-liitrine V8 mootor on leidnud oma tee varasemasse XF sedaani ning praeguste F-Type kupee ja XJ luksussedaani mudelitesse, kuid kunagi pole see mootor nii võimas olnud. Olemasolevast jõuallikast on väljapigistatud 441 kilovatti (600 hobujõudu), mis kantakse asfaltile läbi 8-käigulise automaatkasti ja neliveo, millest omakorda võib sada protsenti jõust edastada tagaratastele. Vedu esiratastele saadetakse vaid siis, kui pidamiseks seda vaja on, tagamaks valdavalt tagarattaveolise auto sõiduelamuse.

Kogu see võimsus vajab ka muidugi aeglustamist, mille tõttu on lisatud ka keraamilised pidurid (esimest korda XE mudelil). Suuremate piduritega kaasnesid muidugi suuremad veljed, sellest ka laiem rööbe nii ees kui taga (vastavalt 13mm ja 50mm) ja pilkupüüdvad rattakoopa laiendid.

Auto võimsus on alles loo algus

Kerepaneelidest on pea kõik uuenduse läbbi teinud, vaid katus ja esimesed uksed on puutumata. Võimas ja möirgav V8 vajab muidugi palju jahutust ja kogu Project 8 esiots võrreldes tavalise mudeliga täielikult uueks tehtud. Lisatud on suuremad õhuvõtuavad esiotsas ja ka avaus kapotis, mis laseb sisse tulnud õhul kiiresti väljuda. Kaalu säästmiseks on kõik kerepaneelid A-piilarist eespool lausa süsinikkiust ja kindlasti ei jää ka märkamata suur süsinikkiust tagaspoiler.

Teravama silmaga lugejad on piltidelt täheldanud, et briti mark esitleb oma viimast sportsedaani rooliga, mis asetseb nende jaoks “valel” ehk vasakul pool, kuid põhjus on jällegi seotud puhtalt auto sooritusvõimega. Kui rool oleks Suurbritanniale kohaselt paremal pool, peaks selle muudatuse tõttu mootor natukene kõrgemal olema, mis tõstab auto raskuskeset ja see pole ju hea auto käsitlemisomadustele.

Tagatipuks saab Project 8-le lisavarustusest valida ka Track Packi, mis säästab auto kaalust veel 12,2kilogrammi. Enamus selle dieedi tulemusest on saavutatud tagaistmete eemaldamisega, muutes neljaukselise sportsedaani kahekohaliseks. Kui see pole pühendumus auto kiiremaks tegemisele, siis mis on?

Jaguar XE SV Project 8 hind on umbes 170 000 euro kanti ning esimesed autod peaksid jõudma klientideni järgmise aasta suvel. Kuna mudeli tootmine on piiratud vaid 300 eksemplariga, peab potentsiaalne klient briti automargiga juba praegu päris hästi läbi saama, et üks mudelitest endale krahmata. Sellest hoolimata on see auto üks ägedamadest sportsedaanidest, mida õige pea osta saab.

Veel detailsema ülevaate saab Harry Metcalfe’i videost, kes on seotud Jaguari SVO osakonnaga juba aastaid. Pärast video vaatamist pole kahtlustki, et britid on millegi väga erilisega hakkama saanud.

“Jaguari maailm” on Jaguari poolt toimetatud ja kureeritud blogi, kust leiab uudiseid ja muid põnevaid lugusid maailma ühe kõige väärikama ja põneva autofirma tegemistest.

Märksõnad: , , , ,

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.