V8 mootoriga Jaguarid võivad muutuda rariteediks

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Carscoops.com vahendab, et Jaguar kavatseb seeriatootmisest V8 sedaan ja universaal kerega autod mudelivalikust eemaldada. Eriti võimsad ja sportlikud mudelid jääksid kõik piiratud arvus SVO erioperatsioonide osakonna kanda.

Varasemalt on Jaguari valikus keskmise suurusega XF sedaan saanud alati R-nimelise sportliku mudeli ja eelmise generatsiooniga lausa R-S nimelise ekstreemseima sportsedaani. Kõlakate kohaselt ei pruugi laialdaselt kasutatud 5-liitrine V8 jõuallikas enam niisama lihtsalt XF sedaani kapoti alla sattuda.

Sama käib ka väiksema XE kohta, mille hinnakirjas polegi ükski R-mudel veel valikus olnud. Kuigi XE SV Project 8 on üks ekstreemsematest sportsedaanidest, mis autotööstus näinud on, jääb kõige kangemaks seeriatootmises olevaks XE mudeliks siiski V6 mootoriga XE S.

Jaguari peadisainer Ian Callum väitis, et arvutades BMW 3. seeria müükide põhjal M3 mudeli protsentuaalne osa, on Jaguar leidnud liiga suuri riske XFR või XER mudeli arendamises. BMW M3 ja M5 võivad seega öösiti natukene rahulikumalt garaažides magada, sest brittide poolt rivaale ei pruugigi tulla.

Võimsa Jaguari 5-liitrise V8 paigutamine tavalisse sedaani jääb seega puhtalt SVO osakonna õlule. Täheldades XE SV Project 8 populaarsust ja ka ekstreemsust võib seetõttu päris huvitavaid lahendusi loota ka XF sedaanist või universaalist. Sellest hoolimata on muidugi meil kahju, et lörisevad V8 mootorid veel enam rariteetsemaks muutuvad.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.