Omale sobiva mudeli ja jõuallika valimisel tasub kaaluda automudelite mitmekesistunud tehnoloogiate hulgast pistikhübriidtehnoloogiat. Pistikhübriidid ühendavad kahe maailma parimad omadused – lühemaid distantse saab teha täiselektriliselt ja aku tühjenedes võtab vajadusel töö üle bensiinimootoriga täishübriidne versioon. Lexuse iselaadiva täishübriidmudelite kõrval on mudeli valikusse lisandunud võimsad pistikhübriid-elektriautod.
Luksuslik ja usaldusväärne
Lexus on hübriidajamitega mudeleid arendanud juba üle 20 aasta. Kvaliteedis kahtlema ei pea: küsitlused ja uuringud tõestavad, et tegemist on usaldusväärse margiga. Näiteks Ühendkuningriigis viib ajakiri What Car? läbi uuringuid leidmaks kõige usaldusväärsemat automarki ning Lexus on aastaid trooninud esikohal ning valitud kõige usaldusväärsemaks automargiks.
Lexuse automark kõnetab neid, kes hindavad usaldusväärsust ja luksuslikku auto interjööri. Selle taga on Jaapani meistrite ehk takumide käsitöö. Lexuse ja takumide koostöös sündinud Lexuse mudelid tekitavad emotsioone ning pole meeldiv mitte üksnes meeltele, vaid pakub midagi ka hingele.
Lisaks luksusele saab autoga sõites ka nauditava sõidukogemuse. Lexuse disainerid on autodes ühendanud jõulisuse ning elegantsuse. Oma osa mängib siin ka läbimõeldud juhikoht, mille jaoks töötas Lexus välja Tazuna disainikontseptsiooni. „Tazuna“ tähendab jaapani keeles „ohjad“ ja keskendub otsesele, kuid intuitiivsele juhtimisele. Infoallikad, nagu multimeediaekraan ja esiklaasinäidik, on paigutatud nii, et neid on võimalik jälgida pead või silmi liigselt pööramata.
Pistikhübriid sobib suurepäraselt linnalähedaseks eluks
Lexuse pistikhübriid-elektriauto eelised saad hästi enda kasuks tööle panna siis, kui sinu igapäevased linna- ja linnalähedased sõidud jäävad 50-70 kilomeetri ringi. Siis saad kõik sõidud teha elektrimootori jõul. Kui kodus või töö juures on võimalus autot laadida, siis sõidad igapäevaselt justkui elektriautoga. Samas ei pea üleliia muretsema, kui aku tühjeneb teatud piirini – siis läheb auto üle täishübriidsele sõidurežiimile ning sõidad edasi bensiinimootori ja osaliselt elektrimootori jõul. Sel juhul toimib elektrimootor pidurdamise ajal generaatorina, tõstes aku laetuse taset.
Uuest aastast kehtima hakkav mootorsõidukimaks muudab pistikhübriidid aina populaarsemaks, sest võimas elektrimootor hoiab CO2 heitest sõltuva maksukomponendi madalal. Juhi jaoks on tegemist väga hea kombinatsiooniga elektriautost ja traditsioonilise sisepõlemismootoriga sõidukist.
Lexus NX 450h+ sõidab peaaegu 100 kilomeetrit ainult elektri jõul
Lexus NX 450h+ pistikhübriid on julge disaini ja laia hoiakuga sõiduk, millega saad puhtalt elektrijõul sõita kuni 73 kilomeetrit. Linnas jõuad elektri jõul koguni 96 kilomeetri kaugusele ja alles siis peab bensiinimootor töö üle võtma.
NX 450h+ puhul on mõeldud ka akude asetusele, mistõttu pole tehtud järeleandmisi jalaruumi ega ka kütusepaagi suuruse arvelt.
NX 450h+ on jõudnud pistikhübriidide sektoris uue verstapostini. Lisaks märkimisväärsele täiselektrilisele sõiduulatusele linnaliikluses on sellel muljetavaldav võimsus ning ergas kiirendus. Nullist sajani jõuab NX 450h+ vaid 6,3 sekundiga. Täiustatud 18,1 kWh liitiumioonakuga saab peaaegu hääletut täiselektrilist sõitu nautida kuni 135 km/h.
Uuest aastast kehtima hakkavate automaksude järgi on Lexus NX 450h+ eeldatav registreerimistasu 940 eurot ning aastamaks ligikaudu 180 eurot.
Lexuse lipulaev RX on ruumikas ja särtsakas
Lexus RX 450h+ pistikhübriid pakub samuti väga särtsakat kiirendust, jõudes nullist sajani vaid 6,5 sekundiga. RX 450h+ täiselektriline on auto suurust arvestades muljetavaldav. Kombineeritud tsüklis saab täiselektriliselt sõita kuni 68 kilomeetrit, linnaliikluses võib see ulatuda kuni 89 kilomeetrini.
Kui elektriaku jõud raugeb, siis lülitub Lexuse pistikhübriid ümber iselaadivale hübriidrežiimile, mis laeb akut sõidu ajal, säilitades seeläbi auto jõudluse.
Lexus RX 450h+ on suurem linnamaastur kui väikevend NX 450h+, mistõttu on ka autole uuest aastast kehtima hakkavad tasud veidi suuremad, kuid sõiduki suurust ja võimsust arvestades igati taskukohased. Registreerimistasu võiks prognooside kohaselt jääda 1435 euro juurde ning aastamaks on 282 eurot.