Mazda blogi

Käsikastiga Mazdadel on üks väga suur ja oluline eelis

“Praegu on müügil ainult üks harilikku laadi auto, mis suudab Civic Type R-i käiguvahetuse vallas ületada: uus Mazda MX-5. Selle käiguvahetus on sama täpne ja mõnusalt mehaaniline, aga pisut rohkema väega.”

Nii kirjutas paar aastat tagasi Suurbritannia populaarne autokommuun Car Throttle, kui nimetas kümme autot, mille manuaalkäigukasti nad armastavad.

Samas nimekirjas oli ka esimese põlvkonna MX-5, mille kohta öeldi järgmist: “Sel on hea põhjus, miks Mazda nägi uue MX-5 käiguvahetusega nii palju vaeva: algupärase mudeli käigukangi lühikesed liikumisteed oli üks selle määravamaid omadusi.”

Kui proovisõidus või võrdlustestis on ka mõni muu manuaalkäigukastiga Mazda kui MX-5, siis on üsna tõenäoline, et selle headus märgitakse ära. Täpselt nii nagu automaatkäigukastid pole võrdsed, on ka käsikastil ja käsikastil vahe. Mazda omad on olnud pikka aega kasutusmõnu poolest esirinnas.

Seda, millist tunnet ja rahulolu pakub tipptasemel manuaalkäigukast, on lihtsam kogeda kui kirjeldada. Aga kui proovida lühidalt kokku võtta, siis on hea käsikast roolisolijale nagu ideaalne paariline, kes paneb sind end paremini ja osavamalt tundma. Käiguvahetus ei pea võtma kaks sekundit ning eeldama õlaringi tegemist. Käigukast võib olla täppistöörist, mis paneb tahtma käike vahetama, mitte neid vältida.

Enne kui võtta manuaalkäigukastide osas põhjapanev seisukoht, tasub mõni väga hea selline ära proovida. Mazda MX-5 oleks veel eriti hea valik.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil Autotundi teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan saadet Kuulan Autotundi

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.