Käsikastiga Mazdadel on üks väga suur ja oluline eelis

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

“Praegu on müügil ainult üks harilikku laadi auto, mis suudab Civic Type R-i käiguvahetuse vallas ületada: uus Mazda MX-5. Selle käiguvahetus on sama täpne ja mõnusalt mehaaniline, aga pisut rohkema väega.”

Nii kirjutas paar aastat tagasi Suurbritannia populaarne autokommuun Car Throttle, kui nimetas kümme autot, mille manuaalkäigukasti nad armastavad.

Samas nimekirjas oli ka esimese põlvkonna MX-5, mille kohta öeldi järgmist: “Sel on hea põhjus, miks Mazda nägi uue MX-5 käiguvahetusega nii palju vaeva: algupärase mudeli käigukangi lühikesed liikumisteed oli üks selle määravamaid omadusi.”

Kui proovisõidus või võrdlustestis on ka mõni muu manuaalkäigukastiga Mazda kui MX-5, siis on üsna tõenäoline, et selle headus märgitakse ära. Täpselt nii nagu automaatkäigukastid pole võrdsed, on ka käsikastil ja käsikastil vahe. Mazda omad on olnud pikka aega kasutusmõnu poolest esirinnas.

Seda, millist tunnet ja rahulolu pakub tipptasemel manuaalkäigukast, on lihtsam kogeda kui kirjeldada. Aga kui proovida lühidalt kokku võtta, siis on hea käsikast roolisolijale nagu ideaalne paariline, kes paneb sind end paremini ja osavamalt tundma. Käiguvahetus ei pea võtma kaks sekundit ning eeldama õlaringi tegemist. Käigukast võib olla täppistöörist, mis paneb tahtma käike vahetama, mitte neid vältida.

Enne kui võtta manuaalkäigukastide osas põhjapanev seisukoht, tasub mõni väga hea selline ära proovida. Mazda MX-5 oleks veel eriti hea valik.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.