Selline on sõiduelamus esimese generatsiooni Mazda RX-7-ga

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Kuvatõmmis: YouTube EverydayDriver

Mazda RX-7, mis sündis 1978. aastal ja on siiani vägagi eriline auto nii oma tehniliste lahenduste kui ka vankelmootori heli ja kõrgete pöörete poolest, tähistab käesoleval aastal oma 40. sünnipäeva.

Vankelmootoriga sõidukeid esines Mazdal muidugi ka enne RX-7-t, kuid üks ihaldatumaid on siiski just mudelipõlvkond koondnimega FD. Kui 90ndatel ilmunud kolmas generatsioon hoiab endas nostalgilist võlu, pakub originaalne sportkupee hoopis teistsugusi elamusi.

Võrreldes viimase RX-7-ga oli esimesel põlvkonnal poole vähem võimsust, kuid see-eest püsis ka kaal umbes 100 kg madalamana. Vankelmootorile tüüpiline väikesemahuline jõuallikas on vaid 1,2 liitrine ja toodab 100 hj.

YouTube kanal Everyday Driver sai sõitmiseks siiani vaid ühe omaniku käes olnud 1984. aasta RX-7 sportkupee, mille välimus ja tehniline seisukord kõlbaks isegi Hiroshimas asuvale Mazda muuseumile. Lihtsad disainijooned autokerel ja ka interjööris endas selgelt äratuntavat 80ndate klassikat.

Tänu kergele kaalule ja võrdlemisi madalale võimsusele meenutab sõiduelamus hoopiski Mazda kuulsat MX-5 kabrioletti. Tempot peab hoidma maksimaalselt kõrgete mootoripööretega, et hoog liialt ei raugeks ja hea kiirus püsiks ka kurvide läbimisel.

Vaata milline on sõiduelamus esimese generatsiooni Mada RX-7-ga Everyday Driver YouTube kanali videost:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.