Diislikütuse külmakindlust taastuvlisand ei mõjuta

Neste Eesti hulgimüügijuhi Urmas Kuuse sõnul on tanklad tänaseks ja tulevasteks pakaselaineteks hästi valmistunud. Kohustusliku –26-kraadise külmakindluse piiri ületavad nii mitmedki Eestis müüdavad talvekütused, sealhulgas taastuvlisandiga kütused.

“Praegu saadaolevatest variantidest kõige külmakindlam on Neste Pro Diisel, mis sobib kasutamiseks kuni –37-kraadise pakasega. Järgmine tase on –32 kraadi, millele vastavat talvekütust pakuvad mitmed tanklaketid. Sealjuures ei ole sugugi tõsi, et suurimat külmakindlust saab vaid fossiilse kütuse kasutamisega,” sõnas Urmas Kuuse.

“Neste Pro Diesel sisaldab taastuvkomponenti HVO-d ja on suurima külmakindlusega kütus Eesti turul. Teisel kohal on taastuvtoorainest diislikütus Neste MY, mis sobib kasutamiseks kuni –32-kraadise õhutemperatuuriga. Sama külmakindlust võimaldab juba ka fossiilne diislikütus, kuid Neste MY eeliseks on kuni 90 protsenti* väiksem süsinikuheide, vähem tahmaosakesi ja suitsu kütuse põlemisel ning samuti puudub sellel kütusel iseloomulik diisli lõhn,” jätkas Kuuse.

(* – elutsükli ja emissiooni vähenemise arvutamise metoodika aluseks on Euroopa Liidu Taastuvenergia Direktiiv 2018/2001/EU)

Eestis on täna kohustuslik vähemalt –26-kraadise külmakindlusega diislikütus. Nõue kehtib kuni 28. veebruarini 2022 ning seda järgivad kõik tanklad Eestis ja meie lähiriikides.

Samas on ootamatute, kohati isegi ekstreemsete ilmaolude esinemine viimastel aastatel sagenenud ning välistada ei saa tugevate külmalainete võimalust ka edaspidi. Urmas Kuuse märgib, et kuni ei tule üle -25 kraadist külma, sobib sõitmiseks iga praegu Neste tanklates müügilolev diislikütus. “Suuremat külmakindlust tuleb aga hakata otsima, kui on oodata uut ja karmimat külmalainet või kui on plaanis sõita autoga suusapuhkusele Põhja-Soome. Seal on suuremad miinuskraadid oluliselt tõenäolisemad ning võimalikult külmakindla kütuse tankimine aitab ennetada teelejäämist.”

“Kui termomeeter õues näitab allapoole nulli, siis tavaline suvine diislikütus sõitmiseks ei sobi, sest juba esimeste miinuskraadide juures hakkavad diisli sisse moodustuma parafiinikristallid, mis mootori tööd takistavad. Sellepärast toodetakse ja müüakse talveperioodil külmakindlaid diislikütuseid, mis diiselautosid, busse, veokeid ja rasketehnikat talveperioodil kasutada lubavad,” ütleb Urmas Kuuse.

Transpordiameti andmetel on Eestis hetkel arvel 498 257 diiselmootoriga sõidukit, mis moodustab kogu riigi autopargist 41 protsenti.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.