Eksperiment: kui palju õnnestub keskkonnasõbraliku teekonna-planeerimisega CO2 heidet vähendada?

Kirjutasime hiljuti blogis, et kaardirakendused ei paku alati kõige keskkonnasõbralikumat teekonda. Neste, HERE, PTV Group ja VTT ühendasid jõud ja korraldasid eksperimendi, kui palju õnnestub nutika planeerimisega oma keskkonnaheidet vähendada.

Selleks valiti Soomes kahe punkti vahel kolm marsruuti:

  • Teekond 1 – 9 m 49 s, 7,8 km ja 0,38 l
  • Teekond 2 – 12 m 40 s, 5,99 km ja 0,322 l
  • Teekond 3 – 13 m 56 s, 7,07 km ja 0,403 l

Eksperiment koosnes neljast osast:

  1. Autole paigaldati OBD-lugeja, mis mõõtis ja salvestas mitmesuguseid muutujaid, näiteks asukohta, kütuse tarbimist jne. Koguti 49 359 kirjet, mida salvestati iga sekundi järel.
  2. Salvestati 13 erinevat marsruuti punktist A punkti B koos kordustega, et saada mitme mõõtmisega suurem täpsus.
  3. Analüüsiti andmeid VTT poolt, HERE ja PTV Grupp tegid lisaks ka läbi teekonna simulatsiooni ja sisestasid tulemused masinõppe rakendusse.
  4. Selgus tulemus: 1/3 juhtudest ei olnud vaikimisi antud marsruut kõige CO2-sõbralikum.

Eksperimendi tulemuste põhjal võib öelda, et kõige CO2-sõbralikuma teekonna valimisel vähendati kütusekulu keskmiselt 6,36% ja kui laiendada mastaapi näiteks Helsingi piirkonnale, siis hoitaks niimoodi teekonda valides kokku 80581 tonni süsinikdioksiidi aastas.

Kui CO2 kogus pole sellise numbriga nii hästi hoomatav, siis teeme teistsuguse võrdluse: heitmekogus oleks samas suurusjärgus, kui 30 000 sõiduautot oleksid teedelt eemal terve aasta jooksul.

Kui tavaliselt soovitavad navigatsioonitarkvarad valida kiireima teekonna punktist A punkti B, siis see ei pruugi olla kõige keskkonnasõbralikum, näitas eksperiment.

Vaata lähemalt ühise navigatsioonikatse kohta sellest videost:

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.