Neste blogi

Esimene samm: Ryanair hakkab osaliselt oma lendudes kasutama Neste taastuvallikatest toodetud lennukikütust

Foto: Ryanair.

Taastuvallikatest valmistatud lennukikütus ehk SAF on hea alternatiiv fossiilsetele kütustele ning sellele saab üle minna kohe, muutmata lennukeid ja tankmistaristut. Õnneks on mitmed lennuettevõtted selles suunas ka tasapisi liikumas. 

Nimelt teatasid hiljaaegu partnerlusest Euroopa suurim odavlennufirma Ryanair ja Neste, eesmärgiga kasutada ligikaudu kolmandiku Amsterdami-Schipholi rahvusvahelise lennujaama lendudes 40% säästva lennukütuse segu.

Iiri lennufirma teatel vähendab kütusesegu lendude kasvuhoonegaaside heitkoguseid koguni 60%. Ryanair on seadnud eesmärgiks kasutada 2030. aastaks vähemalt 12,5% oma lendudes taastuvallikatest valmistatud lennukikütust. 

“Lennundussektor on praegusel hetkel pöördepunktis, kuna nõudlus kasvab üha jõudsamalt. Lisaks on Euroopa Liidus ja Ühendkuningriigis ka laual poliitilised ettepanekud SAF-i nõudluse ning pakkumise edendamiseks,” sõnas Neste taastuvlennunduse Euroopa asepresident Jonathan Wood.

Wood rõhutas veel, et ettevõte töötab selle nimel, et ülemaailmne SAF-i tootmisvõimsus suureneks 2023. aastaks kuni 1,5 miljoni tonnini aastas.

Jätkusuutlikud lahendused on koheselt vajalikud

Ennustatakse, et ülemaailmne lennuliiklus peaks järgmise viieteistkümne aasta jooksul kahekordistuma ning sellest tulenevalt suurenevad mõistagi ka sektoriga seotud heitkogused. Paljud võimalikud lahendused, näiteks elektrifitseerimine, on alles aga väljatöötamise algusjärgus.

Niisiis muutuvad oluliseks lühikese aja jooksul saadaolevad alternatiivid. Üks selline näide on Neste jäätmetest ja jääkidest väljatöötatud kütus, mis on juba ka kommertskasutuses. Säästva lennukikütuse kasutamine pakub 80% väiksemat kasvuhoonegaaside heitkogust võrreldes klassikalise fossiilkütusega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.