Garaažiomaniku auto nõuab talvel tihedamat tankimist

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Neste kütuseeksperdi Urmas Kuuse sõnul peavad ööseks garaaži pandud autod taluma talvel suuri temperatuurimuutusi. Ta soovitab auto kütusepaak mootori tervise huvides täis hoida.

“Garaaž kaitseb autot talvel külma ja niiskuse eest, kuid mootori töökorras hoidmise nimel tasub jälgida, et suuremate miinuskraadidega oleks kütusepaak täidetud,” rääkis Neste Eesti hulgimüügijuht Urmas Kuuse.

Soojas garaažis ja krõbedate miinuskraadidega õues on temperatuuride vahed väga suured. Kiiresti külmast sooja ja vastupidi liikudes võib kütusepaagis olevast õhust tekkida kondensvett, mis kütusesse sattudes põhjustab probleeme mootoris.

“Kondensvett kütusepaagis on võimalik ära hoida sellega, et tankida paak täis. Kui hoida kütusetase poole peal, on kondensvee tekkimise võimalus temperatuuride kiirel vahetumisel tõenäoline,” selgitas Urmas Kuuse. “Pigem sõita talvel alati täispaagiga – see on mootori tervisele hea.”

“Samuti tasub tankima minnes jälgida, et autole kogunenud lumi ja jää kütusepaaki ei pudeneks. Ka see on võimalus, kuidas vesi võib sattuda kütusesse ja põhjustada probleeme mootoris,” lisas ta.

Eesti seaduste kohaselt peab alates 1. detsembrist kuni 28. veebruarini olema kõikides tanklates müügil diislikütus, mille külmataluvus on vähemalt -26 kraadi. Neste tanklates on müügil diislikütus, mis sobib kasutamiseks ka kõige kangemate miinuskraadidega: Neste talvine diislikütus kannatab kuni -32-kraadist külma ning talvise Pro Dieseli külmakindlus on kuni -37 kraadi.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.