Neste avas oma esimese kiirlaadimisjaama Tallinnas 2023. aastal ning alustas nüüd elektriautode kiirlaadimisteenuse pakkumist Pärnus. Uude laadimisjaama on lisatud kasutusmugavusi klientide tagasiside alusel ning ettevõtte eesmärk on muuta elektrisõidukiga Tallinnast Riiga sõitmine veelgi lihtsamaks.
19. septembril paigaldati Pärnu ringteel asuvasse Neste Niidu tanklasse kaasaegne Neste MY taastuvenergia laadimisjaam koos nelja võimsa kiirlaadijaga. See on osa ettevõtte plaanis jõuda 2024. aasta lõpuks ligi 50 Neste MY elektriautode laadimisjaama avamiseni Soomes ja Baltikumis.
„Elektrisõidukite arenedes arenevad ka laadimissüsteemid kiiresti. Kõige uuemas Neste MY taastuvenergia laadimisjaamas Pärnus teenindavad kliente tõhusad Kempower laadijad, mille koguvõimsus on 300 kW. Korraga on võimalik laadida kuni nelja autot, seega on väike tõenäosus, et tekib olukord, kus laadimiseks vaba koht võib puududa,“ kommenteeris Risto Karppinen, Neste asepresident jätkusuutliku arengu, turunduse ja teenuste valdkonnas.
Laadimise eest maksmine on lihtne
„Klientide tagasiside on meie teenuse arendamise põhialuseks. Lisaks suure võimsusega ja kiirele laadimisele oleme pööranud tähelepanu sellele, et ka laadimise eest maksmine oleks lihtne, et seda saaks teha nii panga- või krediitkaardiga, Neste äpiga kui ka Neste kaardiga. Ka jaama asukoht, valgustatud varikatus ja üldine kasutusmugavus on olulised, et muuta laadimispaus autojuhile Neste jaamas meeldivaks,“ rääkis Karppinen.
Elektriautode laadimislahendused on osa Neste programmist muutuda jätkusuutlikumate lahenduste pakkujaks, et aidata inimestel vähendada nende sõitude kasvuhoonegaaside heitkoguseid. Lisaks elektriautode laadimisele on Neste jaamades saadaval ka Neste MY Renewable Diesel kütus, mille kasutamine vähendab sõidukite kasvuhoonegaaside heitkoguseid kütuse elutsükli jooksul keskmiselt 90%*, kui võrrelda fossiilse diislikütusega.
*) Kasvuhoonegaaside heite vähendamine varieerub sõltuvalt piirkonnapõhistest õigusaktidest, milles on esitatud arvutuste metoodika (nt Euroopa puhul ELi II taastuvenergia direktiiv 2018/2001/EL ja USA puhul California LCFS), ning toorainesegust, mida kasutatakse toote tootmiseks konkreetse turu jaoks.