DHL Expressi lennukid hakkavad San Francisco rahvusvahelises lennujaamas kasutama keskkonnasäästlikku taastuvallikatest lennukikütust (Sustainable Aviation Fuel e. SAF), millega posti- ja logistikaettevõtte vähendab ilma suurte investeeringute ja ümberehitusteta oma ekspressteenuste haru kasvuhoonegaaside heitkoguseid kuni 80 protsenti.
Deutsche Post DHL Group on juba varemgi tuntud rohelise logistika pioneerina, kasutades oma teadmisi klientide logistika rohelisemaks ja jätkusuutlikumaks muutmisel. Lepinguga alustas Neste San Francisco rahvusvahelises lennujaamas (SFO) DHL Expressile säästva lennukikütuse tarnimist.
Eelmise aasta alguses lõi Neste San Francisco lennujaamas taristu säästva lennukikütuse tarnimiseks. Neste MY Sustainable Aviation Fuel on kõigile lennuettevõtjatele kättesaadavaks tehtud, seega kõik, kes soovivad liituda tarnimise lahendusega, saavad seda kohe teha.
Tehingu tulemusel saab DHL Expressist esimene lastioperaator, kes kasutab San Franciscost väljuvatel lendudel Neste MY lennukikütust ja võimaldab oma kliimaeesmärgid kiiremini saavutada. DHL on võtnud eesmärgiks vähendada logistikaga seotud heitkoguseid nullini aastaks 2050.
“Selle ambitsioonika eesmärgi saavutamiseks ja oma klientide toetamiseks tulevikus uurime me uuenduslikke lahendusi kogu oma tarneahela osas. Säästvatel lennukikütustel on suur potentsiaal meie lennukipargi keskkonnasäästlikkust veelgi suurendada. Sellepärast on meil väga hea meel alustada koostööd Nestega San Francisco rahvusvahelises lennujaamas,” ütles DHL Express Americase tegevjuht Mike Parra.
“Oleme pühendunud säästva lennukikütuse (SAF) abil oma klientide kliima- ja süsinikuneutraalsuse eesmärkide saavutamisele kaasa aitamisele ning kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisele. Vaatamata praegusele keerulisele olukorrale näitab lennundussektor suuremat pühendumust säästvasse lennukikütusesse investeerimisel,” lisas Neste taastuvenergia asepresident Jonathan Wood. “Kaubalennunduse sektor on ülemaailmse ettevõtluse jaoks hädavajalik, soodustades kasvu ja hõlbustades majanduse taastumist. Kuna kaubavedu on tugeva majanduse oluline osa, vajame me praegu lahendusi, mis võimaldaksid nii selle kasvu kui ka samal ajal heitmeid kohe vähendada. Toetame DHL Expressi nende väga ambitsioonikate heitkoguste vähendamise eesmärkide saavutamisel.”
Neste SAF on valmistatud taastuvatest jäätmetest ja toorainetest. Tavaliselt võib selle kasutamine puhtal kujul ja kogu elutsükli vältel vähendada fossiilse reaktiivkütuse kasutamisega võrreldes kuni 80% kasvuhoonegaaside heitkogustest.
Neste MY säästva lennukikütuse plussiks on võimalus see kohe kasutusele võtta olemasolevate lennukimootorite ja lennujaama infrastruktuuriga, see ei nõua suuri lisainvesteeringuid. Enne kasutamist segatakse Neste MY fossiilse reaktiivkütusega ja seejärel sertifitseeritakse see vastavalt ASTM-i reaktiivkütuse spetsifikatsioonidele.
Neste säästva lennukikütuse aastane tootmisvõimsus on praegu 100 000 tonni. Kuna Singapuri rafineerimistehas on laienemas ja võimalike täiendavate investeeringutega suureneb ka Rotterdami rafineerimistehase tootmisvõimsus, suudab Neste 2023. aastaks kasvatada tootmismahtu aastas umbes 1,5 miljoni tonnini. Uus kütus on juba saadaval, seda kasutatakse ja tarnitakse erinevatele lennufirmadele nii Euroopas kui Põhja-Ameerikas.