Neste blogi

Neste ja Airbus ühendasid jõud, et kiirendada taastuvallikatest lennukikütuse kasutuselevõttu

Foto: Neste.

Taastuvallikatest toodetud lennukikütusest ehk SAF-ist on hakatud rääkima aina rohkem ning näib, et päris mitmed ettevõtted näevad siin suurepärast võimalust liikuda puhtama lennunduse poole. Seekord on Neste käed löönud lennundusettevõtega Airbus, eesmärgiga kiirendada lennundussektoris SAF-ile üleminekut.

Kasutusele võetakse jätkusuutlik lennukikütus Neste MY Sustainable Aviation Fuel, mille puhtal kujul tarbimisel on kütuse elutsükli jooksul kasvuhoonegaaside heide kuni 80 protsenti väiksem kui fossiilsel lennukikütusel. Mõlemad osapooled jagavad nägemust, et SAF on hetkel just võtmelahendus, mis aitab vähendada lennureiside kasvuhoonegaaside heitkoguseid. 

Lennundustööstuse ambitsioonika eesmärgi „süsinikneutraalsuse saavutamine aastaks 2050” nõuab erinevate meetmete kasutuselevõttu, sealhulgas kütusesäästlikke lennutehnoloogiaid ja säästva lennukikütuse kasutuselevõtmist.

Neste ja Airbus tõdevad, et SAF-i kasutuselevõtu üks suurimaid väljakutseid on SAF-i tootmise kiirendamine. See koostöö paneb aluse Airbusile ja Nestele, et uurida koos ärivõimalusi ning edendada ühiselt säästva lennukikütuse tootmist ja kasutamist. 

Hetkel keskenduvad ettevõtted peamiselt SAF-i tehnilisele arendamisele, kütuse heakskiitmisele, praeguste ja tulevaste tootmistehnoloogiate katsetamisele ning uurimisele, kuidas saaks 100% SAF-i kasutamist võimaldada. Airbusi teatel on kõik nende lennukid juba sertifitseeritud kuni 50% SAF-iga lendamiseks ning koostöö Nestega aitab loodetavasti saavutada kümnendi lõpuks 100% SAF-i sertifikaadi. 

„Neste on esirinnas lennundussektori teekonna kiirendamisel jätkusuutlikuma tuleviku poole. See teekond nõuab koostööd kogu valdkonna väärtusahelas. Äsja sõlmitud partnerlus Airbusiga ühendab lennunduse teerajaja taastuvkütuste turuliidriga. Ettevõtete ühendatud teadmised ja asjatundlikkus aitavad edendada SAF-i kasutamist ja kättesaadavust, et muuta lennundus säästvamatele energiaallikatele ja vähendada lennunduse mõju kliimale,“ ütles Neste taastuvlennunduse asepresident Thorsten Lange.

Lisaks keskkonnamõju vähendamisele on SAF-il ka tavalise kütusega võrreldes madalam tihedus, kuid suurem energiasisaldus kütuse kilogrammi kohta, mis toob kaasa kütusesäästu. Kuna kütusekulu on väiksem, siis võib pardale võetava kütuse mass olla sama vahemaa läbimiseks väiksem.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.