Neste blogi

Neste ja Nordic Marine Oil testivad uut keskkonnasõbralikku laevakütust, mis aitab meresektoril vähendada kuni 80% CO2 heitkoguseid

Keskkonnasõbralik kütus ei nõua mingisuguseid muudatusi laevaparkides, sest selle koostis on sarnane tavapäraste kütustega.Foto: Neste.

Neste ja Nordic Marine Oil testivad Skandinaavias uut keskkonnasõbralikku Neste Marine 0.1 laevakütust – lahendust, mis aitab merendussektoril vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid. ISCC PLUS sertifikaadiga kütus võimaldab vähendada CO2 heitkoguseid võrreldes fossiilkütustega kuni 80% kogu elutsükli jooksul, ilma et see kahjustaks toote kvaliteeti ja jõudlust.

Nordic Marine Oil on spetsialiseerunud laevatööstuse punkrikütuste ja määrdeõli tarnimisele. Ettevõtte mahutid ja punkrilaevad asuvad suuremates Taani sadamates, kus alates 2022. aasta maist on saadaval ka uus Neste Marine 0.1 laevakütus.

Laevatööstus, mis moodustab 90% maailmakaubandusest ja 13% ülemaailmsest transpordiheitest, vajab lahendusi oma süsiniku jalajälje elujõuliseks vähendamiseks kooskõlas Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni eesmärkidega.

„Me oleme Nestes pühendunud sellele, et aidata oma klientidel ja kogu nende väärtusahelal kasvuhoonegaaside heitkoguseid vähendada. 2021. aastal aitasid meie taastuvad tooted klientidel vähendada 10,9 miljonit tonni CO2-te,” räägib Neste laevakütuste ja teenuste valdkonna juht Sveta Ukkonen.

„Merendus on üks suurimaid transpordiheite allikaid. Toetame süsinikuneutraalsuse poole liikuvaid laevafirmasid ning võtame kasutusele Neste Marine 0.1 laevakütuse, millel on kohene heitkoguste vähendamise mõju,“ lisab ta.

Kust jätkusuutlik laevakütus tuleb?

“Merendussektor võitleb kliimamuutustega kõigi olemasolevate vahenditega. Meie uus koostöödeldud laevakütus on konkurentsivõimeline ja teostatav lahendus laevandusettevõtetele, kes soovivad vähendada kasvuhoonegaaside heitkoguseid kogu väärtusahela ulatuses,“ selgitab Sveta Ukkonen.

Neste Marine 0.1 laevakütust toodetakse Neste rafineerimistehases Porvoos, kus taastuvat toorainet töödeldakse koos fossiilsete toorainetega tavapärases rafineerimisprotsessis. Keskkonnasõbralik kütus ei nõua mingisuguseid muudatusi ka laevaparkides, sest selle koostis on sarnane tavapäraste kütustega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.