Neste toob esimesena maailmas taastuvallikatest lennukikütuse lennujaama torujuhtmega

Maailma suurim taastuvatest allikatest diisli- ja lennukikütuste (SAF) tootja Neste tarnib San Francisco lennujaamas esimese partii keskkonnasäästlikku lennukikütust torujuhtme kaudu. Sellega tõestab Neste, et üleminek taastuvtoorainest lennukikütusele ei tähenda lennujaama infrastruktuuri ümberehitamist, vaid väga edukalt saab kasutada ka seniseid, fossiilsetele kütustele mõeldud rajatisi.

San Francisco rahvusvahelises lennujaamas hakkavad taastuvallikatest kütust kasutama suuremad lennufirmad, kes soovivad oma süsinikuheidet vähendada. Uus kütus aitab sellele palju kaasa.

Neste on esimene ettevõte, kes tarnib San Francisco lennujaamale säästvat lennukikütust (kaubamärgi Neste MY Renevable Jet Fuel all), kasutades olemasolevat kütusetorustiku taristut. Samad torustikud olid algselt mõeldud fossiilsete kütuste ja muude naftatoodete transportimiseks.

“See on oluline verstapost meie teel muuta San Francisco rahvusvaheline lennujaam süsinikuneutraalseks,” ütles SFO lennujaama direktor Ivar C. Satero. “Sellised lahendused aitavad muuta kogu meie valdkonda.”

“Lennundus on ülemaailmses äris hädavajalik, pakkudes kasvuvõimalusi uutel turgudel ning aidates pärast pandeemiat majandusel taastuda. Kuid me peame tegelema ka lennundusega seotud heitmekogustega, peame kasutama kõiki lahendusi, et neid vähendada. Meil on hea meel teha koostööd San Francisco rahvusvahelise lennujaamaga, kes järgib heitmekoguste vähendamise strateegiat — me toetame neid nende kliimaeesmärkide saavutamisel,” ütles Neste asepresident taastuvallikatest lennunduslahenduste alal Thorsten Lange.

“Neste MY taastuvallikatest reaktiivkütus on jätkusuutlik lennukikütus, mis vähendab oma elutsükli jooksul kasvuhoonegaaside heitkoguseid fossiilse reaktiivkütusega võrreldes kuni 80%. Seda saab hõlpsalt tarnida mitme toote torujuhtmetes, millest peaks tulevikus saama valdkonna standardlahendus,” lisas Lange.

Neste MY taastuvat reaktiivkütust saab kasutada sissepritse-kütusena praegustes lennukimootorites ja juba valmis ehitatud lennujaama infrastruktuuriga, ilma et oleks vaja teha lisainvesteeringuid. Tegemist on säästvalt toodetud, 100% taastuvatest jäätmetest ja jääkmaterjalidest, näiteks kasutatud toiduõlist või loomsetest rasvadest saadud kütusega.

2018. aastal sõlmisid San Fransisco rahvusvaheline lennujaam ja Neste ning kaheksa lennuettevõtet ja kütusetootjat vastastikuse mõistmise memorandumi, et laiendada SAFi kasutamist lennujaamas. Leping oli esimene omataoline, mis hõlmas kütusetarnijaid, lennuettevõtjaid ja lennujaama nende ühises pingutuses kiirendada ülemaailmset üleminekut SAFile. Tehing on osa SFO lennujaama viieaastasest strateegilisest kavast jõuda nn kolmekordsesse nulli, saades lisaks süsinikuneutraalsusele ka energianeutraalseks ja jäätmevabaks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.