Tähtis verstapost: Malaysia Airlines tegi taastuvallikatest toodetud kütusega oma esimese reisilennu

Foto: Malaysia Airlines.

Juuni alguses toimunud ülemaailmse keskkonnapäeva raames tegi Malaisia ​​riiklik lennufirma Malaysia Airlines oma esimese reisilennu Neste taastuvallikatest toodetud lennukikütusega (SAF), mis alustas sõitu Kuala Lumpurist ja lõpetas Singapuris. 

Ajalooline lend viidi läbi Boeing 737-800 lennukiga, kus kasutati kombineerituna tavalist lennukikütust ja Neste SAF-i, mis on toodetud 100% taastuvatest jäätmetest ja jääktoorainest – näiteks loomarasvajääkidest.

Kütus tarniti koostöös PETCO Trading (UK) Ltd-ga, mis on Malaisia ​​nafta- ja gaasiettevõte PETRONASE turundus- ja kaubandusharu Euroopas, samas kui toodete käitlemise ja tankimise teostas PETRONAS Dagangan Berhad (PDB).

Pärast eilset olulist verstaposti tagatakse Kuala Lumpuri rahvusvahelises lennujaamas SAF-i pikaajaline tarnimine ka tulevasteks lendudeks, mida opereerivad Malaysia Aviation Groupi (MAG) sõsarlennufirmad, sealhulgas Firefly. Lisaks sellele ka teised potentsiaalsed lennufirma kliendid, kes soovivad SAF-iga vähendada süsinikdioksiidi heitkoguseid.

„MAG-i eesmärk on olla teerajaja SAF-i kasutamisel Malaisia ​​lendudel, mis on osaks meie kohustusest saavutada 2050. aastaks sotsiaalmajanduslik areng ja süsinikuneutraalsus. Oleme võtnud kasutusele ennetavad meetmed meie süsiniku jalajälje vähendamiseks algusest peale, sealhulgas kütusesäästlikkuse programmid ja SAF,” rääkis MAG-i grupi jätkusuutlikkuse juht Philip See.

„Meie esimese SAF-i kasutava reisijalennuga julgustame inimesi meiega sellel teekonnal liituma, kuna astume vajalikke samme, et vähendada keskkonnamõjusid ja planeerida rohkem SAF-i toel lende,” lisas ta.

Säästva lennukikütuse tootmine aina kasvab

Neste on pühendunud lennunduses heitkoguste vähendamise eesmärkide saavutamisel ja kavatseb suurendada oma ülemaailmset SAF-i tootmisvõimsust 2023. aasta lõpuks 1,5 miljoni tonnini aastas. Puhtal kujul vähendab Neste MY säästev lennukütus kasvuhoonegaaside heitkoguseid elutsükli jooksul kuni 80% võrreldes tavalise fossiilse reaktiivkütusega.

“See koostöö PETRONASega võimaldab meil esmakordselt tarnida Neste MY säästvat lennukikütust Malaisiasse,” ütleb Neste taastuvlennunduse piirkonna APACi asepresident Sami Jauhiainen. „Mul on hea meel näha, kuidas Aasia ja Vaikse ookeani piirkonna riigid ja lennufirmad seavad lennunduse CO2 vähendamiseks ambitsioonikaid eesmärke,” sõnas Neste säästva lennunduse arendamise asepresident Sami Jauhiainen.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.