5 põhjust, miks su järgmine auto peaks olema elektriline

Elektriautod on vaikse ümina saatel jõudnud igapäevasesse liiklusesse ning praktiliselt kõik autotootjad on endale teadvustanud, et järgmisel kümnendil muutub elektri jõul liikumine üha populaarsemaks. Muidugi leidub neid, kelle jaoks sõna “elektriauto” kuvab silme ette mõne pisema luukpära, millega Tallinnast Tartusse sõita ei saa.

Reaalsus on aga see, et elektriautodes kasutatavad tehnoloogiad on juba nii arenenud, et enamiku liiklejate jaoks poleks tegelikult sisulist vahet, kas nad sõidavad elektri või nafta jõul. Kuigi tuleb tõdeda, et mõni erinevus siiski on…

1. Rahaline sääst

… näiteks rahaline sääst, sest elektriautos tuleb rattaid liikuma panev jõud akust, mida täidab taskukohane elekter, mitte mootoris diisli või bensiini põletamisest. Siiski, veel mõne aasta eest said skeptikud julgelt öelda, et elektriauto kütusekulu arvelt säästmine pole põhjendatud, kuna auto maksab tunduvalt rohkem kui tavaline sõiduk. Nüüd on aga mõlemat tüüpi sõidukite ostuhind ja ülalpidamiskulud jõudmas võrdsele pulgale, mis tähendab, et elektriauto tasub rahaliselt palju rutem ära kui varem. Elektriautoga kulub saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt kaks eurot, mis tähendab, et tihti võib elektriautoga sõitmine olla ligi neli korda soodsam kui samaväärse sisepõlemismootoriga autoga.

2. Ajavõit

Ühe elektriautovastase argumendina tuuakse tihti välja asjaolu, et elektriauto aku laadimine on ajamahukam kui isegi 70-liitrise paagiga sõiduki tankimine.

Enamik inimesi aga ei sõida oma tavalise (või elektrilise) autoga iga päev tuhandeid kilomeetreid ning õhtul koju tulles autole juhtme külgepistmine ja hommikul täis “paagiga” töölesõitmine on midagi, mida iga autoomanik hinnata oskab. Praktiliselt kõikide uute elektriautode akud täituvad kiirlaadijaga vähem kui tunni ajaga.

Laadijaga ühendatud auto on pealegi eelsoojendatud või -jahutatud sõltuvalt aastaajast, seega pole vaja aknaid jääst puhastada ega külmas autos mootori soojenemist oodata. Peagi Eestisse jõudval e-208 elektriautol on sarnaselt teistele Peugeot’ sõidukitele MyPeugeot rakendus, millega saab lisaks äpi tavapärastele võimalustele alustada ja lõpetada laadimist ning jälgida laetuse taset.

3. Keskkond

Keskkonnasäästlikkust näitavad elektriautode juures selgelt numbrid: kui uue 208 bensiinimootoriga versiooni CO2 heitmekogus on 92,9 g/ km, siis täpselt sama mudeli elektrilise versiooni sama näitaja on ümmargune null.

Keskkonnasõbralikult elektriauto pidamiseks tuleks vaadata ka seda, millest toodetud elektriga autot laadida. Näiteks on täna juba võimalik valida “roheline” elektripakett, mis pakub taastuvatest allikatest toodetud elektrit.

4. Vähem kuluosi, vähem muresid

Elektriauto mootor ei vaja õlivahetusi. Samuti ei leia neist katalüsaatorit, summutit, starterit, sidurit ega isegi süüteküünlaid.

Elektriautode omanike jaoks piirdubki hoolduses käimine rehvivahetuse ning piduriklotside ja -ketaste kontrollimisega. Tehased annavad akule üldjuhul vähemalt seitse aastat garantiid ning laias laastus ongi elektriauto hooldamine tunduvalt lihtsam kui mõne bensiini- või diiselsõiduki hooldus.

5. Su auto ostu toetatakse

Isegi valitsus on teatanud plaanist, et hakkab toetama elektriautode ostjaid. Riik pakub kõigile uue elektrisõiduki soetajaile 5000 euro ulatuses abi, mis muudab elektriauto ostmise taskukohasemaks. Ostutoetust makstakse kuni 50 000 eurot maksva auto eest, seega on sellest abi ka uue Peugeot e-208 soetamisel. Toetuse jagamise täpne kord avaldatakse peagi.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.