Peugeot' blogi

Ajaloost tänapäevani: vaata, milliseid tarbesõidukeid on Peugeot läbi aastate tootnud

Peugeot’ saab peatselt 210-aastaseks. Oma kireva ajaloo jooksul on Prantsuse firma tootnud nii kohviveskeid, jalgrattaid kui elektrilisi tõukerattaid, aga just sõiduautode tootmisega on ettevõte saavutanud tõelise tuntuse. Tähtis roll on selles mängida ka tarbesõidukitel, mille lugu ulatub samuti aastasadade taha.

Peugeot Type 13

Kaasaegsete Peugeot Boxer kaubikute nägemisega tänaval oleme me nüüdseks harjunud, ent kas oleksite osanud arvata, et kuulsa kaubiku juured ulatuvad 19. sajandisse? Aastal 1895 väljus Peugeot’ tehasest firma esimene tarbesõiduk “Type 13”, mille kandevõime oli tollal muljetavaldavad 500 kilogrammi. Masin ehitati “laiakandelise omnibussi” vajadusele ning kasutas liikumiseks kahesilindrilist mootorit võimsusega 3 hobujõudu.

Peugeot D3 ja D4

Tänapäeva tarbesõidukite otseseimaks eelkäijaks võib pidada aga 50ndatel toodetud Peugeot D3 ja D4 kaubikuid. Esiveolised väikebussid said eelkõige tuntuks tänu oma väljaulatuvale ninale, stiilsele disainile ning mitmekülgsele kasutusviisile. Tehases ehitati D3 mudeleid kaubaautona, reisibussina, kiirabisõidukina ning ka hobusekandjana. Peugeot’ tarbesõidukid olid eriti populaarsed just politseiüksuste ja postiljonide seas.

Peugeot J-seeria

Peugeot J5 oli ajaloolise tähtsusega mudel, sest märkis koostöö algust koos Itaalia firma Fiatiga. Võrreldes eelkäijatega oli 1981. aastal debüteerinud J5 kordades mahukam ja paremate sõiduomadustega ning jõudis tänu sellele Prantsusmaa müügiedetabelite tippu. J5 mudeli tootmise kõrvalt ehitas Peugeot’ ka suuremaid J7 ja J9 kaubikuid, millest mõned püsisid kaugemates maailma nurkades tootmises veel mõned aastad tagasi.

Peugeot Partner

Väikekaubikud ehk maakeeli pirukad olid 1990ndate vältel äärmiselt populaarsed. Selleks tarbeks tõi Peugeot turule mitmekülgsete kasutusvõimalustega ja siiani populaarse Partneri, mis leides järglase rõõmsailmelise Peugeot Bipperi näol, mille puhul oli tegu Fiati väikekaubiku baasil loodud Partnerist väiksema sõidukiga.

Partneri sõsarmudelit, Tepeed, loetakse aga “pirukatest” väljaarenenud peresõidukite segmendi loojaks ja see sai järglaseks Rifteri, mida ka Eesti linnaliikluses tihti kohata võib.

Peugeot Expert

Tarbesõidukid on kõrgelt hinnatud ka tänapäeva maailmas ning sajandipikkuse kogemuse rakendamiseks tõi Peugeot’ 2016. aastal turule uue versiooni multifunktsionaalsest Peugeot Expertist. Sellest sai tõeline šedööver tänu oma lugematutele praktilistele lahendustele ning laialdaselt personaliseeritavale platvormile, seega võib linnaliiklusest leida näiteks Experti, mis on kohandatud külmutatud kaupade vedamiseks, aga ka ratastoolis inimeste

Peugeot Boxer

Boxer on Peugeot’ mudelirivi multitalent, mis pakub rohkem võimalusi, kui ükski teine väikekaubik, olles seega autotootja üks populaarsemaid mudeleid. Ühelt poolt on võimalik soetada tavaliseks kaubaveoks mõeldud Boxer, teisalt on võimalik valida aga üks Boxeri lugematutest eriversioonidest, näiteks matka-Boxer, kallur-Boxer või isegi kraana-Boxer.

Dangel tuleb appi!

Kuigi Peugeot’ tarbesõidukid on võimsad ja äärmiselt asjalikud, siis mõnikord läheb vaja rohkemat: suuremat maastikuvõimekust ja nelikvedu. Selleks puhuks pakub Peugeot’ koostöös Dangeliga 4×4 erimudeleid, mis nagu nimigi ütleb, on nelikveolised, sobides hästi karmimatesse maastikuoludesse, kus kaherattaveost ei piisa. Dangeli koostöö Peugeot’ga sai alguse juba aastal 1976 legendaarse mudeliga 504 ning tänaseks on Dangeli liinidelt maha sõitnud enam kui 22 000 4×4 sõidukit.

4×4 süsteem on ka äärmiselt nutikas, pakkudes ECO 2WD/AUTO 4WD/LOCK režiime, kohandudes seega täpselt teeolude ja ilmastikutingimustega, pakkudes samas ökonoomset sõitu, segmendi parimat kandevõimet ja suurendatud kliirensit.

Täna pakutakse vastupidavaid ja igal teel hakkama saavaid Dangel 4X4 eriversioone Partner, Expert, Boxer ja Traveller mudelitele.

Tulevik on helge

Peugeot’ tarbesõidukite tootekataloog on tänaseks sama rikkalik kui sõiduautode oma. Lisaks mitmekülgsele Expertile saab salongides üle Eesti tutvuda nii Partneri, Rifteri, Travelleri kui ka Boxeri ja tema eriversioonidega. Kuigi praegune mudelirivi koosneb täielikult sisepõlemismootoriga autodest, siis juba järgmisel aastal on turule jõudmas ka elektriline Boxer, mille järgnevad elektrilise mootoriga Traveller, Expert ja Partner.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.