Millised kuus Peugeot mudelit on pälvinud Euroopa Aasta Auto tiitli?

Peugeot 504, esimene Peugeot' mudel, mis auhinna pälvis.Fotod: Peugeot.

Tänavu märtsi alguses valiti Genfis taaskordne Euroopa Aasta Auto. Auhinnaga pärjati PEUGEOT 208, millest sai järjekorras juba kuues PEUGEOT mudel, mis kõnealuse maineka auhinna on pälvinud.

PEUGEOT 208 on esimene kompaktne linnaauto, mis PEUGEOT mudelirivis Aasta Auto tiitli võidab. Viis eelmist auhinnasaajat olid legendaarne sedaan PEUGEOT 504 (1969), luksuslik PEUGEOT 405 (1988), kompaktsed pereautod PEUGEOT 307 (2002) ja PEUGEOT 308 (2014) ning PEUGEOT 3008 (2017), mis on ühtlasi esimene linnamaastur, mis alates Euroopa Aasta Auto konkursi ellu kutsumisest aastal 1964 maineka auhinna pälvib.

Rekordpikk rivi väärika auhinna pälvinud mudelitest peegeldab PEUGEOT brändi juhtivat positsiooni Euroopa autotööstuses läbi viimase 50 aasta. Edukalt on suudetud ühendada atraktiivne disain, tehniline võimekus, pidev uute tehnoloogiate ja sõiduomaduste arendamine.

Uus PEUGEOT 208 – võluv ja särtsakas lõvikutsikas

Uus PEUGEOT 208 täidab kõik ootused, mida Aasta Auto täitma peaks: isikupärane disain ja tehnoloogilised lahendused, mis võimaldavad poolautonoomse sõiduelamuse, ning oma klassi parim valik kaasaegseid juhiabisüsteeme. Auto on saadaval nii sisepõlemismootoriga kui täiselektrilisena, pakkudes tõsiselt võetavat valikuvabadust, tegemata kompromisse sõiduomadustes või disainis.

Uus PEUGEOT e-208 esindab elektriautode uut põlvkonda: kuni 340 km elektrilise sõiduulatusega (WLTP mõõtmisstandardite järgi), 100 kW aku (136 hj) ja 260 Nm pöördemomendiga (alates 0 km/h) auto kiirendab 8 sekundiga 0 – 100 km/h ning pakub kolme sõidurežiimiga elavat ja nauditavat sõidukogemust.

Uus PEUGEOT 208 on alates turule tulemisest 2019. aasta sügisel müünud juba ligi 130 000 autot, mille hulgas 15% täiselektrilisi versioone.

Peugeot e-208

PEUGEOT 504 – ilus nagu Sofia Loren’i silmad

Selleks, et esimese Euroopa Aasta Auto tiitliga pärjatud PEUGEOT mudeliga tutvust teha, tuleb ajas enam kui pool sajandit tagasi minna. Suur keskklassi sedaan PEUGOT 504 pälvis nimeka auhinna 1969. aastal. Auto oli tehnilises mõttes oma eelkäija PEUGEOT 404 sarnane, kuid eriliseks muutis selle kõigi nelja ratta iseseisev vedrustus ja tagarattavedu.

Mudeli ainulaadne esteetika oli PEUGEOT ja Pininfarina disainerite koostöö tulemus. Viimane lõi küljejooned ja kuulsaks saanud pagasiruumi kuju, PEUGEOT meeskond auto esiosa, mida Itaaliast pärit disainer võrdles Sophia Loren’i võrratute silmadega.

Ringraja kuningannaks peetud PEUGEOT 504 võitis tänu jäigale vedrustusele mitu olulisemat Aafrika rallit: East African Safari, Morocco Rally, Bandama Rally.

Esimest Euroopa Aasta Auto tiitli võitnud PEUGEOT mudelit toodeti ajavahemikul1968 – 2005, kokku 3 713 356 tükki, sealhulgas 2 644 326 sedaankerega versiooni.

Peugeot 504

PEUGEOT 405 – peaaegu ühehäälne otsus

Ligi 2 dekaadi hiljem võitis Euroopa Aasta Auto tiitli PEUGEOT 405. Mudelile andsid 1988. aasta konkursil maksimumpunktid koguni 54 hindajat 57-st! Oma aja kohta märkimisväärsed tehnoloogilised lahendused nagu ABS pidurdussüsteem ja võimas 90 hj 1.9 turbodiisel mootor tagasid enneolematu sõidukogemuse.

PEUGEOT 405 valikus oli ka Mi16 versioon – tõeline ajast ees käija! 160-hobujõuline ja 4-klapilise silindersüsteemiga mootor oli 1988. aastal tõeline haruldus.

Ari Vatanen võitis Pariis-Dakari 1989. ja 1990. aasta rallisõidud PEUGEOT 405 ralli-kupee versiooni roolis, mille mehaanika põhines PEUGEOT 205 Turbo 16 mootoril. Seesama Ari Vatanen võitis PEUGEOT 405 T16-st tuletatud masinaga ka nii 1988. kui 1989. aastal American Pikes Peak mäkketõusud, millest on valminud ka film “Climb Dance”.

Peale sportlike saavutuste sai PEUGEOT 405-st tõeliselt populaarne mudel ja edulugu üle maailma – kokku müüdi üle 5 miljoni auto.

Peugeot 405

PEUGEOT 307 – sedaan, mis ületas kõik ootused

14 aastat hiljem, aastal 2002, toodi turule PEUGEOT 307. Auto, mis muutis pereauto senist tähendust ning pälvis Euroopa Aasta Auto tiitli peamiselt tänu erakordselt ruumikale ja pikale kerele.

PEUGEOT 307 erines konkurentidest eelkõige oma pikkuse poolest. Suur esiklaas tagas hea nähtavuse ning ruumikas ja funktsionaalne interjöör meenutas pigem maasturi kui sõiduauto oma. Tähelepanu pälvis ka salongi madal müratase ja väga hea pidurdussüsteem. PEUGEOT 307 oli varustatud oma ajastu puhtaima diiselmootoriga – tahkete osakeste filtriga 2.0 HDi (110 hj).

Alates 307 turule tulekust laienes PEUGEOT mudelite kere- ja mootoriversioonide valik oluliselt: toodeti nii 3-, 4- ja 5-ukselisi, sedaan- kui universaalkerega versioone ja kupee-kabriolette. Ja muidugi 307 WRC, mis osales Ralli Maailma Meistrivõistlustel 2004. ja 2005. aastal.

Kokku müüdi enam kui 3.7 miljonit PEUGEOT 307-t.

Ikooniline Peugeot 307

PEUGEOT 308 – elegantne ja dünaamiline

2014. aastal sisenes nii PEUGEOT kui kogu autotööstus uude ajastusse.

Disainerid ja insenerid töötasid välja modernselt sportliku kerega PEUGEOT 308. Tänu uuele modulaarsele EMP2 tootmisplatvormile valmis kompaktsete mõõtmete ja kergema kogukaaluga auto (-140 kg võrreldes eelkäijaga), mis sai kõrgelt hinnatuks tänu heale juhitavusele ning ärksatele sõiduomadustele.

Uue 308 kokpit varustati täiesti uute tehnoloogiliste lahendustega ning pakkus uudset sõidukogemust: harjumuspärasest väiksem rool, kõrgemal asetsev näidikuteplokk ja uut tüüpi keskkonsool suure 9.7″ puutetundliku ekraaniga. PEUGEOT i-Cockpit® on inspireeritud SR1 ideeautost ning lõi täiesti uue standardi.

Alates lansseerimisest 2013. aasta lõpus on müüdud 1.7 miljonit PEUGEOT 308 erinevaid mudeliversioone.

Peugeot 308

PEUGEOT 3008 – esimene linnamaastur, mis pälvis Euroopa Aasta Auto tiitli

Esimene linnamaastur, mis alates nimeka konkursi loomisest Euroopa Aasta Auto tiitli pälvis, oli PEUGEOT 3008 aastal 2017.

Innovaatiline auto, mis ühendab isikupärase disaini, sõidumugavuse ja praktilisuse erakordse juhitavusega. 3008 esindab PEUGEOT’ ambitsioonikat tulevikuvisiooni kiirelt arenevas ja kasvavas linnamaasturite segmendis. Selle mudeliga toodi turule ka PEUGEOT i-Cockpit® edasiarendus, tuntud kui “Amplify”, mis pakub intuitiivset sõiduelamust koos laia valiku juhiabisüsteemide ja mobiiltelefoni ühenduvuslahendustega.

PEUGEOT 3008 on linnamaasturite hulgas vaieldamatult väärika koha saavutanud. Autot hinnatakse muuhulgas ka “off-road” sõiduomaduste tõttu, mille tagab Advanced Grip Control süsteem viie haarderežiimiga erinevatel maastikel sõitmiseks. PEUGEOT 3008 DKR eriversioon sai kuulsaks Dakari ralli poodiumikohtadel nii 2017. aastal kui ralli võitjana 2018. aastal.

Alates 2016. aasta oktoobrist, mil mudel turule toodi, on müüdud üle 900 000 PEUGEOT 3008 linnamaasturit.

Peugeot 3008

“PEUGEOT kuulub TOP3 enim Euroopa Aasta Auto tiitleid pälvinud autobrändide hulka. Oleme selle üle siiralt uhked! Kuuest tiitlist kolm on võidetud viimase 6 aasta jooksul, mis tähendab, et hetkel sõidab Euroopa teedel tervelt 3 tiitliga pärjatud PEUGEOT mudelit: uus 208, linnamaastur 3008 ja kompaktsedaan 308.

Hiljuti tiitli võitnud uus PEUGEOT 208 paistis eelkõige silma sellega, et mõistliku hinnataseme juures on võimalik valida nii täiselektrilise kui sisepõlemismootoriga versiooni vahel, tegemata sealjuures kompromisse disainis või sõiduomadustes. Euroopa Aasta Auto tiitel on oluline tunnustus kogu meie meeskonnale ning usaldusväärne kvaliteedimärk meie klientidele,” kommenteeris Jean-Philippe IMPARATO, PEUGEOT tegevjuht.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.