Peugeot toob juba tuleva aasta lõpus müügile ülimalt innovatiivse 508 PSE

Täna võib juba praktiliselt iga suurema ettevõtte põhiväärtustest leida märksõnu ja põhimõtteid, mis puudutavad innovatiivsust ehk uuendusmeelsust. Esirinnas on selles vallas muidugi tehnoloogiafirmad ja mis seal salata, ka autotootjad. 

Autonäitustel esitletakse disainerite ja arendusmeeskondade kõige uuemaid ja reaalsete sõidukitega võrreldes ulmelisi ideeautosid. Seda kõike ikka selleks, et näidata, milleks autotootja suuteline on.

Kuid üks asi on innovatiivsusest rääkida ja igal aastal erilist ideeautot esitleda ning “päris” toote juurde tagasi tulles ikka suhteliselt vanaviisi jätkata. Millegi tõeliselt innovatiivsega välja tulemine nõuab enamasti julgust ja riske, mis mõistagi firmade juhatustele ja investoritele tihtipeale meelt mööda pole. Peugeot’ puhul ei ole uuendusmeelsust kunagi millegi liialt riskantsena vaadatud, pigem vastupidi: seda joont on prantsuse autotootja hoidnud juba päris algusest saadik.

Tänavusel Genfi autonäitusel esitles Peugeot’ hübriid-ideeautot 508 Sports Engineered ehk 508-st edasi arendatud sportliku disainiga ülivõimsat sõidukit. Nüüd teatas ettevõte, et värske ideeauto saab juba 2020. aasta lõpuks ka päriselt müügivalmis. 

Tulevik ei pea olema igav

Genfis esitletud 508 PSE näitas maailmale, millise suuna võtab Peugeot sõidukite arendamisel edaspidi. Kuna praktiliselt mitte midagi pole võimalik tühjast kohast luua, põhineb ka 508 PSE ideeauto kahel varasemal mudelil. Esimeseks neist on 208 HYbrid FE, mis pakkus korraga ülimalt loodussäästlikut mootorit ja GTi-tasemel jõudlust. Samuti on insenerid inspiratsiooni saanud 2015. aastal loodud 308 R Hybrid ideeautost, mis kiirendas 100 kilomeetrini tunnis kõigest 4 sekundiga. Uues 508 PSE-s on kombineeritud kahe varasema mudeli omadused koos kõige uuemate tehnoloogiliste saavutustega. 

Ideeautos ühendasid insenerid mitte kahe, vaid koguni kolme mootori võimekuse: Puretech 200 sisepõlemismootor, 110-hobujõuline elektrimootor esiteljes ja 200-hobujõuline elektrimootor tagateljel. Tänu kolmele mootorile ja nelikveole suudab 508 PSE rinda pista koguni 400-hobujõuliste sisepõlemismootoriga sõidukitega. 

Genfis esitletud mudeli nullist sajani kiirenduseks on mõõdetud 4,3 sekundit ja maksimaalseks kiiruseks 250 km/h. Sealjuures jääb mudeli heitmekogus vaid 49 grammi juurde kilomeetri kohta, mis on sedavõrd võimsa mootori kohta rekordiliselt madal.

Nagu videost näha võis, kinnitas tegevjuht juba praegu, et auto jõuab juba lähitulevikus müügile. “See pole ideeauto, see on teaser,” sõnas Peugeot tegevjuht Jean-Philippe Imparato. “See tähendab, et seda autot saab varsti päriselt teedel näha!”

508 PSE salongist leiab mõistagi uue põlvkonna i-Cockpit juhikoha: kompaktne rool ja selle kohal asuv näidikupaneel võimaldab juhil hoida pilku alati teel ja keskenduda täielikult juhtimisele. Lisaks 10-tollisele HD puuteekraanile on sel olemas ka 12,3-tolline digitaalne näidikupaneel. Istmete ja armatuuri jaoks on valitud peamiselt just tumedad toonid, kuid nii sõiduki seest kui väljast leiab mitmeid erkrohelisi värvilahendusi ja detaile.

508 PSE seeriatootmismudeli kohta kuuleme veelgi rohkem tuleva aasta jooksul. “Tulevik saab Peugeot’ jaoks väga põnev olema!” kinnitas Imparato.

Uuendusmeelsus ei ole trend, vaid ajalooline põhimõte

Nii nagu 508 PSE näitab Peugeot’ innovatiivsust praegu, on paljud teised mudelid teinud seda juba üle saja aasta. Peugeot’ jaoks on asjade esimesena tegemine alati oluline olnud ning sellele keskendudes on suudetud läbi aegade uute trendide ja lahendustega mitte ainult kaasas käia, vaid neist sammu võrra ees püsida. 

Peugeot Type 2.

1890. aastal esitles Armand Peugeot firma esimest sisepõlemismootoriga neljarattalist sõidukit. Juba tollal mõistis Peugeot, et aurumootoril ei ole autotööstuse ja isikliku transpordi mõistes tulevikku ning et panustada tuleks just nimelt sisepõlemismootoritele. Välimuselt vankrit meenutava Type 2 mootor oli paigutatud istme alla ning lausa kahe hobujõulise võimsusega masin suutis sõita tippkiirusega 18 km/h.

Praegu on kogu autotööstuse kuumim trend kahtlemata elektriautod, kuid tegelikult pole nende kontseptsioonis mitte midagi uut. Peugeot esitles juba 1941. aastal elektrilist VLV-d, mis oli mõeldud peamiselt lühikesteks linnasõitudeks. Nelja 12V akuga varustatud elektriauto saavutas tippkiiruse 36 km/h ning selle sõiduulatuseks oli kuni 80 kilomeetrit. Seda ajal, mil ükski teine prantsuse autotootja elektriautode poole isegi ei vaadanud!

1965. aastal tõi Peugeot müügile oma esimese esiveolise auto – Peugeot 204 – millest võis leida ülal asetseva nukkvõlliga kergsulamist mootori, põikiasetusega käigukasti , neli sõltumatu vedrustusega ratast ja eesmised ketaspidurid. 204 oli aastatel 1969 kuni 1971 ka Prantsusmaa enimmüüdud auto. Kaks aastat hiljem tõi Peugeot turule ka maailma väikseima alumiiniumist diiselmootori, millega olid alates 1973. aastast varustatud kõik Peugeot’ sedaanid.

Peugeot HDi diiselmootor.

Täna Peugeot’ sõidukitega vähegi tuttavad inimesed on tõenäoliselt kuulnud tootja HDi või BlueHDi diiselmootoritest. Esimest korda jõudsid need aga müügile 1998. aastal mudelis 406. Peugeot’ uudne diiselmootori süsteem oli võimekam ning madalama kütusekulu ja heidetega kui konkureerivate tootjate omad.

Alates 2013. aastast Peugeot’ sõidukites kasutusel olev BlueHDi tehnoloogia vähendab õhku jõudvaid NOx heiteid kuni 90% ja tahkeid osakesi kuni 99,9% võrra. Just sel põhjusel tuntakse Peugeot’ lahendust kui kõige efektiivsemat viisi diisli heitmetega tegelemiseks, lisaks CO2 heite ja kütusekulu vähendamisele.

Aastal 2011 tõi prantsuse tootja müügile maailma esimese diiselhübriidi 3008 Hybrid, milles vähendati tänu hübriidajamile kütusekulu 35% võrra. Hübriidse 3008 CO2 heited jäid 99 g juurde ja sõidukil oli olemas ka täiselektriline CO2-vaba sõidurežiim.

Peugeot 1,2-liitrine PureTech turbomootor.

Iga aasta valitakse Stuttgartis välja oma klasside parimad mootorid. Juba viimased neli aastat (2016-2019) on 1,0- kuni 1,4-liitriste kategoorias võitnud Rahvusvahelise Aasta Mootori tiitli just PSA Grupi 1,2-liitrine kolmesilindriline PureTech turbomootor.

Täna on Peugeot’ fookuses korraga mitu valdkonda, alates elektriautodest ja hübriidtehnoloogiast kuni nutikate lahendusteni salongis. Näiteks on populaarset i-Cockpit juhiala kiidetud juba miljonite klientide poolt. Samuti on möödunud aastal esitletud e-Legend elektriline ideeauto väga selgelt andmas märku prantslase julgusest olla teerajaja. Nagu see Peugeot’le alati kombeks on olnud.

Märksõnad: , , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.