Puust ja punaseks: miks ja millal eelistada diislit?

Kuigi autotööstus sammub hoogsalt elektrilise tuleviku poole, siis Eestisse jõuab igakuiselt vaid mõni üksik elektrisõiduk. Seevastu bensiini- ja diiselmootorite vahel käib igikestev vägikaikavedu, mida tarbesõidukite segmendis juhib kindlalt diisel, sõiduautode puhul on võitlus aga pingelisem. Seega, millised on tänapäeval diiselmootoriga auto soetamise argumendid?

Uued diiselmootorid on puhtamad ja keskkonnasäästlikumad

Aeg, kui musta tossu tahmavad ja valjud diiselautod tänavatel ringi vurasid, on möödas. Keskkonna säästmise aktuaalsuse saatel on uued diiselmootorid teinud tohutu arenguhüppe. Näiteks bensiinimootoriga sama võimas diisel paiskab õhku ka vähem CO2 heitmeid. Ning kuna kütusekulu on väiksem, on ka üldine heitmekogus väiksem. Manalateed on läinud ka vali traktorlik klõbin – paljud uued diiselmootorid töötavad vägagi vaikselt ega tekita tugevat vibratsiooni.

Diiselmootorid on vastupidavamad

On põhjus, miks tarbesõidukid kasutavad just diiselmootoreid: need on elujõulised ja särtsakad ka pärast sadade tuhandete kilomeetrite läbimist. Näiteks Peugeot’ sõidukites kasutatavad HDi diiselmootorid on selles vallas maailmas teenäitajad ning pole haruldane, et linnas võib näha Peugeot’d, mille võimekas mootor on aidanud autol läbida sadu tuhandeid kilomeetreid, seda mõistagi efektiivselt ning loodussäästlikult. Peugeot’ mootorite vastupidavust illustreerib ehedalt ka fakt, et firma mootoriplokke kasutavad ka Ford, Volvo ja Toyota.

Diiselmootori kütusekulu on väiksem

See väide ei tule ilmselt enam kellelegi üllatusena. Ka põlised bensiiniaustajad teadvustavad ja kiidavad diiselmootorite kütusesäästlikku iseloomu. Keskmine diisel tarbib umbes 15–20% vähem kütust kui tema bensukast ekvivalent, samuti on harilikult diisel kütusejaamades bensiinist veidi odavam. Peale selle on diiselsõidukid suurte vahemaade läbimisel pommikindel valik, tasudes end kindlalt ära, kui sõita aastas üle 20 000–25 000 kilomeetri.

Diisli võimekus sobib haagiste veoks

Kuna diiselmootorid kannavad endas rohkem pöördemomenti või siis maakeeli väänet, sobivad nad ideaalselt kõiksuguste haagiste vedamiseks. Kuna suurim väändevahemik jääb madalate pöörete kanti, suudavad diislid enda järel raskusi tõmmata ilma igasuguse pingutuseta.

Diisel võib sportlik olla

Kas teadsite, et Le Mansi kestvussõidus on aastate jooksul ilma teinud ka diiselsõidukid, nende seas ka Peugeot’ diiselmasinad? Niisamuti on Peugeot võidutsenud Dakari rallil, just diiselsõidukitega, mil võidu tõid koju 2016 2008DKR ja 2017-2018 3008DKR mudelid. Need näited ei ole ka erandid, mitmed tuntud autotootjad hoiavad oma mudelirivi võimsamas otsas ka diiselmootoriga sõidukeid, kuna numbrid ei valeta: diislid on võimsad ja kiired.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.