Elutsükliga umbes poole peale jõudnud automudelid läbivad sageli uuenduskuuri. Moetrendide järgi kohandatud disain ja mitmed uued detailid tekitavad ostjate seas uut huvilainet. Kuid kas tõesti tundub uuendatud auto nagu uus?
Konkurents loob eeldused edusammudeks
Konkurentsitihedas keskkonnas müüakse uudismudeli esimese kahe eluaasta jooksul enamik antud mudeli autodest, sealt edasi hakkab müük langema. Loomulikult on põhjus ka konkurentides, kes toovad selle aja jooksul välja uusi tähelepanu köitvaid mudeleid. Populaarsuse vähenemine võimaldab tootmistempot aeglustada ja teha vajalikud kohandused mudeli värskendamiseks, et seeläbi uuesti müüki suurendada.
Üks populaarsemaid linnamaastureid, kolmanda põlvkonna Nissan Qashqai, on saanud värske ilme nii seest kui väljast. Täiesti uus esipõrkeraud ja iluvõre on inspireeritud Jaapani iidsete sõdalaste rüüdest. Uus on senisest individuaalsem varustustase N Design, mida iseloomustab eksklusiivne viimistlus nii väljas kui ka sees, uued värvid ja eksklusiivsed 20-tollised veljed. Kõrgema varustustaseme sõitjateruumi kvaliteet on tõusnud veelgi – armatuurlaud, käetoed, uksetaskud ja muud detailid on kaetud nahaga.
Täiustatud on turvasüsteeme ning oma profiili loonud juht saab ise valida, millised süsteemid peaksid töötama ja millised mitte. Tehnoloogiad on paranenud: lisatud on kolmemõõtmeline 360-kraadine kaamera ning Google’ on integreeritud multimeediasse.
Tootja valmistas uuendust ette terve aasta, investeerides ainuüksi toomisesse 35 miljonit eurot. Vähendati tootmisliinide kiirust ning rakendati ja katsetati uusi robotprogramme. Tehase seadmed kalibreeriti vastavalt uutele viimistluskomponentidele, värvimisliine kohandati uute värvivalikute jaoks ning integreeriti ka uusi tehnoloogiaid.
Tehnoloogia on liikuma panev jõud
Uuenduse puhul annab Nissan välja uusi reklaame, linnades torkavad silma senisest pilkupüüdvama Qashqai plakatid, mis tõenäoliselt toovad peremaasturit otsivad kliendid Jaapani margi esindustesse. Kuid kas tehtud uuendustest piisab?
Portaali Autogeenius peatoimetaja Tarmo Tähepõld kirjutab, et kolmanda põlvkonna Nissan Qashqai turule toomisest on möödas pisut üle kolme aasta ja selle ajaga on Euroopas müüdud üle 350 000 uue Qashqai.
Tähepõld toob esile, et värskendatud Qashqai on esimene sõiduk Nissani valikus, millel on sisse-ehitatud Google’i funktsioonid. Standardvarustuses on Google Maps ja pärast sisse logimist pääsevad juhid isikliku Google’i kontoga ligi oma lemmikkohtadele ja huvipunktidele.
Google Maps on sellisena teistest süsteemidest täpsem, lihtsamini juhitav ja nutikam, samuti vähendab juhi sõltuvust mobiiltelefonist ja mobiiliühendusest, sest autol on ühendus juba olemas. Samuti avardab Google Assist oluliselt hääljuhtimise võimalusi, reageerib täpsemalt kõnele ning ei piirdu vaid auto funktsioonidega seotud küsimustega, vaid loeb ka ette saabunud sõnumeid.
Delfi Fortes kirjutab ajakirjanik Aivar Pau, et veel üks uus nutikas funktsioon on parkimiskoha asukoha mälu, mis võimaldab Qashqai juhil salvestada sageli külastatavad parkimiskohad, nii et auto tuvastab asukoha automaatselt GPS-i abil. Kui see juhtub, mäletab auto täpset asukohta, võimaldades lihtsamat parkimist. See on eriti kasulik, kui vaba ruumi on vähe.
Tõsi, Nissan pole uue Qashqai ajamisüsteeme muutnud. Elektrihübriidi e-Poweri tehnoloogia debüteeris hiljem kui mudel ise. Qashqai rattaid veavad elektrimootorid, bensiinitoitel 1,5-liitrine sisepõlemismootor töötab aga vaid 1,8 kWh aku laadimiseks. Selle tehnoloogiaga Jaapani hübriididel on elektriautodele omased erakordselt sujuvad, kuid dünaamilised sõiduomadused ning autod on kütusesäästlikumad kui tavalised hübriidid.
Ees ootab populaarsuse tõus
Mehaanilised uuendused on autotööstuses haruldased, mistõttu on Nissani e-Poweri uuenduslik ajamitüüp leidnud palju kõneainet. Tehnoloogilised uuendused ja moodsad disainilahendused võivad vananeva auto tõepoolest konkurentsiruumi tagasi tuua.
Briti autoajakiri Car Magazine märkis, et uus Qashqai troonib konkurentide ees, kombineerides stiili ja praktilisust mõistliku hinna eest. Ajakiri Top Gear kirjutas, et väärikate täiendustega uus mudel siiski ei sobi eriti sõiduentusiastidele, kuid teeb see-eest kõik peretööd imetlusväärselt hästi.
Uuendatud Nissan Qashqaile ennustatakse taas populaarsuse tõusu ning Nissani tehas Sunderlandis Suurbritannias töötab täisvõimsusel vähemalt kaks aastat. Selle aja peale võtavad konkurendid kasutusele veelgi uuemad, moodsamad mudelid, Qashqai jõuab elutsükli sellesse faasi, kus müük langeb, tehas aeglustub ja insenerid saavad tootmisliinid kalibreerida täiesti uue, neljanda põlvkonna Qashqai tootmiseks. Karussell keerleb edasi.
Nende uudiste avaldamist võivad olla toetanud loos mainitud tootjad.