SEAT/CUPRA

3 leiutist, mis on muutnud SEATi mudelid praktilisemaks, turvalisemaks ning stiilsemaks

Foto: SEAT.

Rohkem kui 300 aktiivse patendiga on SEATil 70 aasta jooksul ette näidata värvikas ajalugu, kus põhirõhk on pandud innovatsioonile. Hispaania autotootjal on kolm peamist leiutist, mis näitavad SEATi tuleviku poole suunatud visiooni ning kindlalt pühendumust stiilile ja disainile.

Nendeks on: 1955. aastal väljatöötatud turvatool, SEATi logoga pagasiluugi avamine ja tagumiste aknaklaaside kohal olevad ukselingid.

Ohutus ja turvalisus ennekõike

Esimene patent SEATi 70 aastase ajaloo vältel oli 1955. aastal esitletud kahest metallraamist koosnev lapse turvatool. Kuna tol ajal polnud turvavöö veel kohustuslik ning paljudes autodes need puudusid, muutis turvatool laste elud sõidukis märgatavalt ohutumaks ja turvalisemaks. 

Lisaks oli turvatool ehitatud nii, et seda oleks võimalik raamatu kombel kokku klappida, mis muutis tooli kaasaskantavaks. 

Patent nõudis, et ülaosas oleks kaks suurt avanevat konksu, mis võimaldaks lapse istme riputada täiskasvanu istme seljatoe külge. Sellel oli ka kaks väiksemat konksu, mis võimaldasid istet kasutada väljaspool autot.

Pagasiluugi avab SEATi logo

1999. aastal hakkas SEAT oma mudelitele pakkuma praktilist ja funktsionaalselt pagasiluugi avamise võimalust. Kui muidu oli üldiselt autodel pagasiluugi avamise nupp eraldi numbrilaua kohal, siis SEAT otsustas paigutada selle enda logo alla peitu. 

Esimest korda rakendati pagasiluugi avamise lahendust teise põlvkonna SEAT Ibiza peal ning inimestele see tõesti meeldis, mistõttu kasutab SEAT seda ka oma praeguse aja mudelites.

Tagumised ukselingid on viidud aknaklaasi juurde

Oleme harjunud nägema auto ukselinke ainult ühes kohas – ukse peal. SEATi disainerid üritavad siiski mõelda võimalikult palju kastist välja ning nii sündiski teise põlvkonna SEAT Leoni puhul ukselink, mis asus tagumiste aknaklaaside juures. 

Patent kirjeldab, kuidas suurendada tagaklaasi läbipaistvat ala ja samal ajal saavutada ruumi ukse avaneva käepideme peitmiseks. Uue lahendusega tundus teise põlvkonna SEAT Leoni tagumine uksepaneel puhas ja selge, ilma käepidemeta.

Disaineri Walter de Silva loodud lahendus andis teise põlvkonna SEAT Leonile kupeeliku välimuse ja stiili, kuid säilitades samal ajal neljaukselise auto praktilisuse.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.