7 asja, mida peaksid teadma hübriid- ja elektriautode kohta

Foto: SEAT.

Elektriautod muutuvad järk-järgult üha populaarsemaks ning inimeste rahakotile taskukohasemaks. Euroopa Autotootjate Liidu andmetel kasvas tänavu kolmandas kvartalis elektri- ja hübriidautode müük Euroopa peamistel turgudel kogunisti 121 protsenti.

Siiski jääb õhku hulk küsimusi elektriautode kohta, millele osa neist annab vastuse SEATi elektromobiilsuse õppekeskuse professor Antonio Salinas. 

Kas kõik elektriautod on automaatkäigukastiga?

Jah, elektrisõidukid on kõik automaatkäigukastiga, kuna elektriautod lihtsalt ei vaja sidurit edasi liikumiseks. Neil on välja töötatud eraldi süsteem pöörete vähendamiseks. Põhjuseks on elektrimootori tööpõhimõte, mis annab võimsuse ja pöördemomendi, et see otse ratastesse juhtida. 

Kas elektriautodel on väljalasketoru?

Elektriautod ei vaja samuti ka väljalasketoru, kuna mootoris ei toimu mitte ühtegi põletamist. Hübriidsõidukites vajab bensiinimootori olemasolu tõttu siiski selle paigaldamist.

Kas elektriautosid tohiks ise remontida?

Kindlasti remondivad mõned oma sisepõlemismootoriga autosid ise, sest see on odavam ning kui oskusi on, siis miks mitte. Kuid elektriautosid siiski ei soovitata ise näppida ja remontida, kuna elektrimootori ehitus on sisepõlemismootori omast erinev ning sellega peaks tegelema ainult spetsialist. 

Kas konditsioneeri ja valgustuse kasutamine mõjutab aku kasutusaega?

Elektriautos töötab absoluutselt kõik akuenergia pealt. See tähendab, et ka konditsioneer ja valgustus või isegi muusika kuulamine mõjutavad aku kasutusaega. Hübriidsõidukis on elektrirežiimis olukord sama, kuid bensiinimootorit kasutades mõjutab see akut vähemal määral.

Kas vihma korral võib elektrisüsteem saada kahjustada?

Ei ole, kuna nii elektri- kui ka hübriidajami kõrgepingesüsteem sisaldab ohutusmeetmeid, et muuta see täiesti ohutuks. Paljud neist meetmetest on pandud aku juhtimisseadmesse, mis rikete korral lülitab süsteemi automaatselt välja. 

Kas elektriautodel on vähem siseruumi kui sama mudeli bensiinimootoriga variandil?

Elektrisõidukitel asetseb aku üldjuhul põranda alumises osas, mis võimaldab isegi avaramat interjööri kui bensiinimootoritel töötavatel mudelitel. Pistikhübriididel asub aku saadaolevates välistes kohtades, see on väiksem ega mõjuta tavaliselt sõitjateruumi.

Kas pistikhübriidide kütusepaak on väiksem?

Tavaliselt on pistikhübriidi kütusepaak küll natukene väiksem kui sisepõlemismootorite omad, kuid kuna sõidukil on ka elektrirežiim olemas, ei vähene seetõttu sõiduulatus märgatavalt. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.