SEAT/CUPRA

CUPRA võtab osa ringrajasõidust, mille jaoks ehitati pea 700-hobujõuline täiselektriline masin

Fotod: CUPRA.

CUPRA on võtnud olulise rolli muuta autosport täiesti uueks, jätkusuutlikumaks ja põnevamaks ajastuks. Mullu sügisel võttis Hispaania autotootja osa elektriliste maasturite off-road võistlusest nimega Extreme E, kus reisiti ringi kohtades, mida on kliimamuutused enim mõjutanud.

Ning nüüd on CUPRA sisenemas järgmisse lahingusse – ringrajasõit PURE ETCR, kus kasutatakse samuti ainult täiselektrilisi sõidukeid. 

PURE ETCR

PERE ETCR võistluse jaoks on CUPRA ehitanud jällegi eraldi täiselektrilise võidusõiduauto, mis kannab nime CUPRA e-Racer. 

Võistlusest osa võtvat masinat CUPRA e-Racerit esitleti esmakordselt 2018. aastal toimunud Genfi autonäitusel kontseptsioonina. Sõiduk on varustatud nelja tagateljel oleva elektrimootoriga ja 65kWh vedelikjahutusega akuga, mis saadab ratastesse võimsad 500 kilovatti (670 hj).

Täiustatud elektriline võidusõiduauto kiirendab 0-100 km/h kõigest 3,2 sekundiga ja saavutab tippkiiruse 270 km/h. Rooli hakkavad kordamööda keerama neli tippsõitjat: Mikel Azcona, Jordi Gené, Mattias Ekström ja Dániel Nagy.

„CUPRA e-Raceri disain ja arendus on olnud üks põnevamaid ja väljakutsuvamaid projekte, milles iial osalenud olen. See on olnud pikk tee, mille testimiseks on läbitud tuhandeid kilomeetreid Euroopa erinevates osades,” sõnas CUPRA Racing tehnilise arenduse juht Xavi Serra.

PURE ETCR-is loositakse osalejad rühmadesse ja pannakse üksteise vastu võistlema 8-10 kilomeetri pikkustel radadel, kus autojuhtidel on sellised vahendid nagu näiteks “Power-up”. See annab nende autole lisajõu, millega siis üritatakse vastast alistada või enda positsiooni kaitsta.

Samuti on ka osalejate võrdsus tagatud, kuna kõik sõidukid peavad olema tehniliselt väga sarnased. Määruse järgi on kõik masinad täiselektrilised, tagaveolised, nende võimsus ei tohi ületada 500 kilovatti ja lisaks peab olema 65kWh aku.

Siiski on lubatud teha sõiduki juures teatud kohtades muudatusi – näiteks šassii, aerodünaamika ja kere mõõtmed.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.