Kuidas isejuhtivad robotid autotööstuses abiks on?

SEAT tahab tulevikus tuua tänavatele robotid, kes jagavad sõiduteed jalakäijate, jalgrataste ja autodega. Autonoomsed robotid suudavad kontrollida valgusfoore ja suhelda enda ümbrusega.

Sellise autonoomse sõiduki nimetus on AVG (automated guided vehicle) ehk automatiseeritud juhitav sõiduk. 

Need sõidukid juba tegutsevad suurtes töökodades ning kasutavad uusimat tehnoloogiat, nagu näiteks SLAM-i navigeerimise tuvastust, 4G-ühendust ja induktsioon-elektriaku laadimist.

SEAT-i Martorelli tehases on hetkel kokku teel 8 robotit. Iga roboti kandevõime on 10 tonni ja kokku suudavad nad transportida 2000 autoosa päevas.

Kuidas need robotsõidukid siiski töötavad?

Automatiseeritud sõiduk on programmeeritud lugema oma ümbrust. Esmalt juhendatakse neid kindlat marsruuti jälgima ning sisseehitatud kaamera abil suudavad nad selle meelde jätta. 

“Kui roboti teele tekib mingi takistus, mis blokeerib meeldejäätud teekonna, siis robot peatub ja jätkab alles siis, kui võrdluspunkt uuesti nähtavaks muutub”, sõnas projekti logistikainsener Victor Palacios.

Ohutu, tõhus ja jätkusuutlik

Sõiduohutust suurendavad veelgi roboti enda ohutusaspektid. Robotil asuvad üla- ja alaosas andurid, mis suudavad tuvastada kõik objektid sõiduki teel. 

Robotid sõidavad kiirusega 3,6 kilomeetrit tunnis ehk üks meeter sekundis, mis võimaldab robotil täielikult peatuda pooleteise meetri raadiuses oleva objekti või inimese ees.

Automatiseeritud sõiduk on ka keskkonna seisukoha pealt tõhusam. Need on elektrilised ja laetakse induktsiooni teel, ilma et oleks vaja kaableid. 

Aku on täielikult laetud 15 minutiga ning selle aja sees laaditakse robotsõidukitesse autode osi. Veel peaks elektriga laetavad robotid vähendama tootmises CO2 hulka 1,5 tonni võrra.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.