SEAT/CUPRA

Kuidas tagada pistikhübriidide tõhusus külmadel talvepäevadel?

Neljanda põlvkonna SEAT Leon e-HYBRID.Foto: SEAT.

Suur osa inimestest juba teavad, kuidas bensiini- ja diiselmootoritega talvel käituma peaks. Pisut teine lugu on aga pistikhübriididega, sest teadupoolest pole miinuskraadid ning akutehnoloogia veel kõige parimad sõbrad. Mil moel üldsegi hübriidajami efektiivsust miinuskraadidega suurendada?

Esmalt tuleb pistikhübriidi akut laadida kindlasti siis, kui auto ise on soe. Külm temperatuur mõjutab liitium-ioon akude sees toimuvaid elektrokeemilisi protsesse tugevalt ning vähendab paraku sõiduulatust.

Seega on mõistlik akud pärast ja enne sõitmist soojas ruumis (näiteks garaažis) täis laadida, et aku temperatuuri tõhusas vahemikus hoida. Näiteks uue SEAT Leon e-HYBRID pistikhübriidi saab vastavalt laadijale täis laadida ligi nelja tunniga.

Teisalt võib auto salongi enne sõitu üles kütta. Ideaalset sisetemperatuuri kuhugi ette kirjutatud otseselt pole, ent elektrilised komponendid töötavad tavaliselt kõige efektiivsemalt 21,5-22 ºC juures. Nii saab sõitma hakates akut liigsest stressist säästa.

SEATi puhul tasub tõmmata vaid SEAT Connect rakendus, kust saab kaugjuhtimise teel autos rooli- ja istmesoojendus ning konditsioneer käima panna.

Kui ilm on väga külm ning auto laeb väljas, on mõistlik autot eelsoojendades ikka veel pistikus hoida. Kui see pole võimalik, peaks auto käivitama sisepõlemismootoriga. Nii saab sõiduki temperatuuri enne akudele lülitamist tõsta ning neid tõhusamalt kasutada.

Viimaks tuleb lihtsalt väga sujuvalt sõita. Kui on soov kulusid kokku hoida, siis kehtib see tegelikult mistahes tüüpi auto puhul. Sõiduulatuse parandamiseks võib paljuski kasutada regeneratiivset pidurdamist, mille abil auto piduritest kineetilist energiat ammutab ning selle elektrienergiaks muudab.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.