SEAT/CUPRA

Kummutame müüte: elektriautode ümber on mitmed eksiarvamused

Foto: SEAT/CUPRA.

Üha rohkem autotootjaid on võtnud suuna elektrilistele sõidukitele ning näib, et need muutuvad ka rahva seas järk-järgult populaarsemaks. Sellest hoolimata liigub elektriautode ümber igasugu kuulujutte ja arvamusi, millest suur osa enam tõele ei vasta.

Elektriautode maailma on otsapidi sisenud ka SEAT ja CUPRA – lähiaastatel plaanivad nad turule tuua õige mitu elektrilist sõidukit. Just seetõttu peavad Hispaania autotootjad oluliseks kummutada mõni nende sõidukite kohta käiv müüt.

Elektriautodel on väike sõiduulatus

Ikka ja jälle räägitakse, et elektriliste autodega ei saa ette võtta kuigi pikki retki, kuna nende sõiduulatus on väike. Enam see nii ei ole.

Tõepoolest, kümmekond aastat tagasi võisime veel rääkida väikesest sõiduulatusest, kuid täna enam mitte. Tänapäevaste elektriautode sõiduulatus on vabalt võrreldav juba bensiinimootoril töötavate sõidukitega. Näiteks varsti turule jõudev täiselektriline CUPRA Born läbib ühe laadimisega keskeltläbi 520 kilomeetrit.

Elektriautode tootmine saastab tegelikkuses rohkem keskkonda

Igavikuline diskussioon: kas elektriautode tootmisprotsess on keskkonnale kahjulikum kui fossiilkütustel töötavad sõidukid?

Uuringud näitavad, et elektriauto tootmiseks kulub märgatavalt rohkem energiat kui nii-öelda “tavalise auto” puhul. Valdav osa sellest tuleneb just akust, mistõttu võib kohati olla isegi õiglane seda väita. Siiski on siin väike “aga”. 

Reaalsus on see, et pärast tehasest välja sõitmist jõuab bensiini- või diiselmootoriga sõiduk üsna kiiresti saastamisega järele ning lõpuks isegi möödub elektriautost. Kui suureks see vahe lõpuks kujuneb, oleneb ainuüksi sellest, millist elektriallikat laadimiseks kasutatakse. 

Samuti on suur osa elektriauto komponentidest taaskasutatavad ja on väga tõenäoline, et neid ära ei visata. 

Aku eluiga on lühike ja selle väljavahetamine kallis

2010. aastate algul nägime tõesti, et akud kippusid kiiresti kuluma. Vahepeal aga on elektriautode akud mahtuvuse osas kõva arengu teinud ning nüüd võib kindlalt öelda, et aku kulumine ei ole enam probleem, nagu toona oli. 

Erinevatest allikatest kogutud andmed näitavad, et isegi taksot sõitnud elektriautodel oli pärast 190 000 kilomeetri läbimist veel 75% aku mahust järel. 

Üha sagedamini antakse elektriautode akudele ka garantii – reeglina kaheksa aastat või 160 000 kilomeetrit. Ja see annab omanikule kindlustunde.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.