SEAT/CUPRA

Kummutame müüte: pistikhübriide ümbritsevad mitmed kuulujutud

Kuigi valdav osa maailma autodest töötab endiselt veel ainult fossiilkütustel, levivad pistikhübriidid ja elektrilised sõidukid rahva seas üha laiemalt. Eriti suure tõusu on teinud pistikhübriidid. 

Pistikhübriidid on tänu nende kahe mootori kombinatsioonile väga mitmekülgsed ja praktilised sõidukid. Kuid pistikhübriidide ümber liigub ka igasuguseid jutte, näiteks usuvad mõned, et need sõidukid ei sobi pikkadeks sõitudeks.  

SEATi sõidukiinsener Neus Mesalles lükkab ümber selle ja veel mõned valeväited, mida pistikhübriidide kohta levitatakse. 

Hübriidid tarbivad rohkem kütust

Kütusekulu on uue sõiduki soetamisel paljude jaoks väga oluline faktor, mida jälgitakse. On väidetud, et pistikhübriidide kütusekulu on teiste sõidukitega võrreldes suurem. See on vale. 

Selle tõestamiseks võtab SEATi insener ette 50-kilomeetrise teekonna hübriidrežiimis, mis tähendab, et töötab nii elektri- kui ka sisepõlemismootor. Tulemuseks on SEAT Leon e-HYBRIDi puhul 1,1–1,3 l / 100 km. 

Hübriidrežiim vahetab mootorite kasutamist automaatselt vastavalt olukorrale, mis tagab maksimaalse energiatõhususe ning jõudluse.

Hübriidid sobivad ainult lühikesteks sõitudeks

Lisaks sellele, et hübriidrežiim võimaldab kahte mootorit automaatselt kombineerida, saab neid ka ise konfigureerida — näiteks maanteel sõites kasutada sisepõlemismootorit ning linna jõudes lülitada elektri peale. Elektrimootori akut on võimalik sõidu ajal sisepõlemismootori abil laadida.

“Pistikühendusega hübriidiga võite rahumeeli sõita nii kaugele kui soovite, olenemata elektrilisest sõiduulatusest. Ärge kartke uusi asju. Nende kahe tehnoloogia, elektri ja põlemise kombinatsioon pakub mitmeid eeliseid,” sõnas Neus Mesalles.

Ainult linnakiirused

Veel võib leiduda ka neid, kes arvavad, et elektrilised sõidukid on suutelised liikuma ainult linnakiirustel. 

Kuid SEATi katsesõit Martorelli lükkab sellegi valeväite ümber. “Mitu korda on elektrirežiimi seostatud linnale omase väikese kiirusega; kuid näete siin — sõidame maksimaalse lubatud sõidukiirusega, antud juhul 120 kilomeetrit tunnis,” lisas Mesalles.

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.