Mida uut pakub uus CUPRA Leon?

Foto: CUPRA.

SEATi sportbränd CUPRA on uute mudelite tootmisprotsessiga jõudnud lõpusirgele ning on valmis tooma turule tavapärasest kiirema ja võimsama Leoni. Võib julgelt väita, et Leon ja CUPRA on üksteisega sina peal.

Nimelt on CUPRA-l Leoniga olnud ühist ajalugu juba aastakümneid ning uue mudeliga tugevneb nendevaheline kooslus veelgi.

Mida CUPRA Leon kapoti all peidab?

Uuel CUPRA Leonil on kahte tüüpi jõuallikaid: bensiin ja pistikhübriid. Esimese puhul on valikus kolm erineva võimsusega mootorit, pistikhübriidi puhul ainult üks. 

CUPRA on otsustanud omavahel kokku panna klassikalise bensiinimootori ja uuendusliku elektrimootori ning teha sellest võimas pistikhübriid.

Pistikhübriidi südameks on 1,4-liitrine 110-kilovatine (150 hj) TSI bensiinimootor ja 85-kilovatine (115 hj) elektrimootor koos 13 kWh liitiumakuga, mis annab võimsuseks kokku 180 kilovatti (245 hj). Pistikühendusega hübriidsüsteem viib uue Leoni 0–100 km/h 6,7 sekundiga.

Ainult elektri pealt suudab uus CUPRA Leon sõita kuni 60 kilomeetrit. Aku laeb ennast uuesti täis 3,5 tunniga.

Turule paisatakse ka kolm erinevat bensiinimootoriga varianti. Rivi algab 2-liitrise turbomootoriga, mille võimsus on 180 kilovatti (245 hj) ning pöördemoment 370 Nm. Võimsuselt järgmine on jällegi 2-liitrise turbomootoriga, aga sellel on jõudu mõnevõrra rohkem — 221 kilovatti (300 hj) ja pöördemoment 400 Nm. 

Nimekirja jääb lõpetama seltskonna kõige võimsam variant —
2-liitrine turbomootor, mis toodab 228 kilovatti (310 hj). Selle mootori leiab ainult Leon Sportstoureri pealt.

Kui pistikhübriid ja kaks esimest bensiinimootoriga varianti tulevad esiveolised, siis viimane ja kõige võimsam Sportstourer on saadaval nelikveoskeemiga. 

Salongis rõhutakse tehnoloogiale ja sportlikkusele

Alustame kohe CUPRA roolist — selle külge on lisatud suuremad käiguvahetuslabad, et käikude vahetamine toimuks ladusamalt, lihtsamalt ning loomulikumalt. Rooli multifunktsionaalsemaks tegemine rõhub tehnoloogiale. 

Lisaks on roolil CUPRA nupp, mis annab juurdepääsu erinevatele sõidurežiimidele: Comfort, Sport, CUPRA ja Individual.

Armatuurlaua keskel paikneb 10-tolline multimeediasüsteem, füüsilised nupud on kadunud — need on viidud puutetundliku ekraani peale. Tulemus on igal juhul moodne.

CUPRA Leoni salongi muudab elegantseks leedidega ümbritsetud valgustussüsteem, mis toob välja interjööri isikupära. Tegemist pole mitte ainult dekoratiivse valgusega — see täidab ka mitmeid põhifunktsioone, näiteks väljumisabi (oranž) või ukse avamisel (punane) aktiveeruv valgustus. 

Autos on BeatsAudio helisüsteem, kuhu kuulub 10 kõlarit võimsusega 340 W ja lisaks 10-liitrine bassikast, mis asub sõiduki pagasiruumis. Sportstoureri pagasiruum on 620 liitri (pistikhübriidil 470 l) ja 5-ukselise versiooni pagasiruum 380 liitri (pistikhübriidil 270 l) suurune.

 

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.