Millised testid peavad auto osad enne müügile jõudmist läbima?

Fotod: SEAT.

Sinu auto on kokku pandud kümnetest suurematest ja sadadest väiksematest osadest, mis kõik peavad enne müügile jõudmist läbima põhjalikud ja kohati äärmuslikud testid. Auto uksi suletakse ja avatakse 30 000 korda, istmeid ja seljatugesid nühitakse 20 000 korda ja igat autos olevat nuppu vajutatakse 5000 korda enne kui auto omanikuni jõuab.

Need on vaid mõned ekstreemsemad näited testidest, mille sõiduki osad enne müügile jõudmist läbima peavad. Enamik säärastest testidest viiakse tegelikult läbi alles mudeli arendusfaasis, kui sõidukist on vaid prototüüp. Osa katsetusi tehakse aga vahetult enne sõiduki tehasest lahkumist. Eesmärk on mõlemal juhul sama: tagada nii auto kui ka kõikide selle eri osade kvaliteet ja vastupidavus.

Rattad, mis veerevad neli korda ümber maakera. Prototüüpide testimiseks sõidavad Seati insenerid sõidukitega aastas üle 1 200 000 kilomeetri, et testida nii mudeli kui ka selle rataste vastupidavust. Kusjuures siinkohal ei mõelda mitte maanteesõitu, vaid just ekstreemseid olusid: kõik ratta osad peavad vastu pidama nii 50-kraadises Moroko kõrbekuumuses kui ka jäistel Venemaa teedel.

3000 kilomeetrit kruusa. Sõiduki põhja, rattakoopaid ja stangesid tabavad prototüübi faasis sajad tuhanded killustiku- ja kruusatükid. Selle enamikele autojuhtidele piinarikkana tunduva proovilepaneku eesmärgiks on näha, kuidas uue mudeli jupid 3000 kilomeetrisel ebatasasel pinnasega teekonnal vastu peavad.

Istu 20 000 korda. Auto istmete testimiseks võetakse appi robot, sest 20 000 korda autosse istumine ja sealt välja tulemine käib ilmselgelt inimestele üle jõu. Vähemalt lühikese perioodi jooksul. Selle asemel simuleerib masin protsessi, istudes ja hõõrudes istmeid ja seljatuge ning neid katvat riiet. Lisaks volditakse istmete seljatoed omakorda 20 000 korda kokku ja lahti, samuti vastupidavuse kontrollimiseks.

Vajuta seda nuppu 5000 korda. Absoluutselt iga nupp, näidik ja lüliti peab seda puudutades andma edasi kvaliteedi ja täpsuse tunde. Just sel põhjusel vajutatakse kõiki nuppe navigatsiooniekraanil, raadiol ja konditsioneeril testimise käigus kuni 5000 korda. Neid teste viib eraldi osakond läbi juba kolm aastat enne sõiduki müügile jõudmist.

Uksed, mis sulguvad 30 000 korda aastas. See heli, mida auto uksed sulgudes teevad, jätab uue auto ostjale kindla mulje. Seati jaoks on oluline, et iga mudeli uksed teevad sulgudes kindla, kuid vaikse “klõpsu”. Iga mudeli uksi avatakse ja suletakse 30 000 korda, kuna tuleb veenduda, et need vastu peavad ja ajapikku lõgisema ei hakka.

2500 liitrit vihma. Veel üks test, mida üle 2200 sõiduki igapäevaselt tehases läbivad, on vihmatest. Nimelt peavad liinilt tulevad uued mudelid pidama kümme minutit vastu 2500 liitrisele vihmasajule. Testis kasutatud vett mõistagi taaskasutatakse. Iga sõiduk läbib testi alles siis, kui tehakse selgeks, et kogu salong on täiesti veekindel.

2 miljonit kilomeetrit sõitmist. Sõidutesti eesmärgiks on testida pidurisüsteemi vastupidavust ja toimimist ning teha kindlaks, et sõites ei hakkaks autost häirivaid helisid kostuma. Sõidutest on viimane, mille uued mudelid enne esindusse jõudmist läbivad. Kuigi iga sõidukiga läbitakse suhteliselt lühike vahemaa, sõidavad proovisõitjad aastas sedasi kokku 2 miljonit kilomeetrit rajal, kus on ebatasast pinnast, kuut eri tüüpi asfalti ja isegi munakive.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.