SEAT/CUPRA

Pistikhübriid talvel: mida selle kohta teadma peaks?

Seda kuidas tavalise bensiini- või diiselmootoriga autoga talviti toimetada, ei tule ilmselt tänasel päeval meie kliimas kellelegi üllatusena. Pistikhübriididega on aga pisut teine lugu. Kuidas ikkagi hübriidajami efektiivsust miinuskraadidega suurendada?

Esmalt tuleb pistikhübriidi akut laadida kindlasti siis, kui auto ise on soe. Külm temperatuur mõjutab liitium-ioon akude sees toimuvaid elektrokeemilisi protsesse tugevalt ning vähendab paraku sõiduulatust. Seega on mõistlik akud pärast ja enne sõitmist soojas ruumis (näiteks garaažis) täis laadida, et aku temperatuuri tõhusas vahemikus hoida. Uue SEAT Leon e-HYBRID pistikhübriidi saab vastavalt laadijale täis laadida ligi nelja tunniga.

Teisalt võib auto salongi enne sõitu “üles kütta”. Perfektset sisetemperatuuri autosõitude puhul kusagil ette kirjutatud pole, ent elektrilised komponendid töötavad tavaliselt kõige efektiivsemalt 21,5-22 ºC juures. Nii saab sõitma hakates akut liigsest stressist säästa. SEATi puhul tasub tõmmata vaid SEAT Connect rakendus, kust saab kaugjuhtimise teel autos roolisoojendus, istmesoojendus ning konditsioneer käima panna.

Kui ilm on väga külm ning auto laeb väljas, on mõistlik autot eelsoojendades ikka veel pistikus hoida. Kui see pole võimalik, peaks auto käivitama sisepõlemismootoriga režiimil. Nii saab sõiduki temperatuuri enne akudele lülitamist tõsta ning neid tõhusamalt kasutada.

Viimaks tuleb lihtsalt väga sujuvalt sõita. Kui on soov kulusid kokku hoida, siis kehtib see tegelikult ükskõik millist tüüpi auto puhul. Pistikhübriidi puhul tuleb seda lihtsalt eriti taktitundeliselt teha, sest nagu eelpool mainitud, ei ole miinuskraad ning akutehnoloogia praegu veel suurimad sõbrad. Sõiduulatuse “lihvimiseks” võib paljuski kasutada regeneratiivset pidurdamist, mille abil auto piduritest kineetilist energiat ammutab ning selle elektrienergiaks muundab.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.