Elektriautode revolutsioon on hoo korralikult sisse saanud. Lisaks keskkonnasõbralikele omadustele pakuvad nad fossiilkütustel töötavate autodega võrreldes juhtidele ka mitmeid muid eeliseid. Millised need on?
Liiklusummikud
Suurtes linnades on ummikud muutunud paratamatuseks, mis mõjutavad meie kõigi igapäevarutiini. Paljudes Euroopa riikides, sealhulgas ka Eestis, on lubatud elektriautosid kasutada bussiridades.
Selline lahendus lubab elektriautojuhtidel säästa nii aega kui ka keskkonda, muutes argipäeva pingevabamaks ning tegusamaks. Üheks heaks näiteks on Hispaania pealinn Madrid, kus linnades on loodussõbralikele autodele reserveeritud täiesti oma rida.
Paremad parkimistingimused
Ummikute kõrval on suurlinnu kimbutavaks probleemiks parkimiskohtade leidmine. Linnadžungli õhupuhtana hoidmiseks proovivad asulad aina enam tavalisi autosid linnasüdamest eemale suunata ning ajendada inimesi ühistransporti kasutama, ent kõige enam võidavad sellistest olukordadest taas elektriautode omanikud.
“Rohelised” sõidukid saavad tavaliselt kas tasuta või allahindlusega parkimist, seda ka Tallinnas, kus kõik elektrisõidukid võivad kesklinnas maksuvabalt parkida.
Rohkem liikumisvabadust Euroopas
Hetkeseisuga on ligi 300 Euroopa linnas “madalate emissioonidega alad”, kus sisepõlemismootoriga autosid ei kasutata. Tänu kliimamuutustele suureneb see arv järjepidevalt ning loob seega piirangud tavaliste autodega liiklemiseks. Siit võidavad jällegi elektriautod, millega on lubatud sellistes piirkondades tasuta ja rahumeeli sõita.
Laadimistaristu aina paraneb
Ennustatakse, et 2025. aastaks on Euroopas kokku 1,3 miljonit avalikku laadimispunkti. Nii riigid kui ka väiksemad omavalitsused on keskkonnaprobleeme tõsiselt teadvustama hakanud ning teevad korraliku laadimisvõrgu rajamise nimel tõsiseid pingutusi.
Kuigi hetkel võib laadimine võtta umbes pool tunnikest, on enamik laadijaid paigutatud kohvikute, poodide ning hotellide juurde, lubamaks sõitjatel mõnusalt aega veeta.
Ostutoetused ja maksud
Võrreldes traditsiooniliste sõidukitega, on elektrisõidukid harjumuspärastest hindadest kallimad. Sellegipoolest on valitsused aina enam pakkuma hakanud ostutoetusi ning üleminekuprogramme, mis tasuvad end pikemas perspektiivis kindlasti ära.
Paljudes Euroopas riikides on autoga sõitmine maksustatud, ent elektriautodele on maksud madalamad. Hispaanias on teemaks elektrisõidukitele 75% madalam.