SEAT 1430 ja Leon Sportstourer: mis on 50 aastaga muutunud?

Foto:SEAT.

50 aastat tagasi tahtis SEAT pakkuda oma klientidele uusi lahendusi, et nende vajadused saaksid rahuldatud. Seoses sellega tõi Hispaania autotootja turule uue mudeli 1430, mis erines oma “vennast” SEAT 124-st mootori võimsuse ja esmaklassilisusega. 

Mida aeg edasi, seda rohkem suurenes ka autoliiklus ning parkimiskoha leidmine valmistas üha enam raskusi. SEAT 1430 ei olnud nii suur ja mahukas kui eelnevad põlvkonnad, mis tegi uue mudeliga linnas liiklemise kordades kergemaks.

1430-el oli oma hoiak – see oli korraga esinduslik tööauto, mis sobis ka igapäevasteks sõitudeks nagu poes käimine ja laste kooli viimine. Nädalavahetustel või puhkustel näitas 1430 ennast praktilise pereautona, millel oli suur pagasiruum, et mahutada ära kõik vajalik.

50 aastat hiljem näitab SEAT meile Leon Sportstourerit, mis on veelgi dünaamilisem, mahukam ja arenenum kui 1430 omal ajal.

Välikujundus

“Funktsionaalne ja elegantne” – nii iseloomustas SEAT 1430-et ajakirjandus 50 aastat tagasi. Kroomitud liistud tõstavad esile auto ruudukujulisi proportsioone, milles on palju arhitektuurilisi noote.

Uus Leon on aga 1430-e kõrval disainitud justkui õhust inspireerituna, säilitades sellega puhta, täpse ja julge stiili.

Küljepeegleid pole mõtet SEAT 1430-el otsida, kuna tol ajal polnud need kohustuslikud.

Auto mõõtmetest rääkides on Leon lausa 60 sentimeetrit pikem kui SEAT 1430. Oma üle poole meetri pikkuse vahega on siiski manööverdamine Leoniga tänu tahavaatekaamera, parkimisandurite ja automaatsele parkimissüsteemile lihtsam.

Interjöör ja ruumikus

Suure osa pagasiruumist võttis endale 1430-ne varuratas. Sellegipoolest kasutasid seda oma mahutavuse ja jõudluse tõttu 1970-ndatel kiirabi ja tuletõrjujad.

Kuubikukujulise uue SEAT Leoni 620-liitrine pagasiruum muudab selle ideaalseks autoks suurtele peredele. Kokkuklapitavad tagaistmed suurendavad seda ruumi veel rohkem, et kõik vajalik mahuks autosse.

SEAT 1430 segapolstriga kaetud istmed olid 50 aastat tagasi vägagi mugavad, kuid ei saa konkureerida uue Leoni istmete vastu, millel on palju erinevaid funktsioone ja mida saab vastavalt oma eelistustele täpselt reguleerida.

Analoogselt digitaalseks

SEAT 1430 oli 50 aastat tagasi üsna tõsine auto. Lapsed uudistasid läbi esiklaasi auto sisse. 1430 näitas kella, kuid veelgi olulisem oli tahhomeeter ja spidomeeter, mis näitas maksimaalseks kiiruseks 170 km/h. Tollal oli see vaat et sportautolik tippkiirus.

Uuel Leonil on 10,25-tolline ekraan, millel on erinevad funktsioonid, mida kasutaja saab enda maitse järgi seadistada. 

Kui 1970. aastatel polnud veel turul nii palju erinevaid mudelid, oli 1430 lihtsalt ära tuntav oma kahekordse ruuduga esitulede järgi. 

“Suurepärane valgustus” oli tol ajal fraas, millega iseloomustati 1430-ne esitulesid. Täpselt samamoodi saab kirjeldada ka uue SEAT Leon Sportstoureri esitulesid, mille Full LED-tehnoloogia annab Leonile selgelt äratuntava stiili.

Jõudlus ja alternatiivenergia 

SEAT 1430 kasutas 50 aastat tagasi klassikalist jõuülekande skeemi. Pikisuunas paigutatud mootor ja tagarattavedu. Selle asemel kasutab SEAT tänapäeva klassikat – ette põiki paigutatud mootor ja esi- või nelikvedu.

SEAT 1430 nimi tuleneb selle 1438 kuupsentimeetrisest mootorist, millel oli neli silindrit ja 52 kilovatti. Võrdluseks on uuel Leonil 1498 kuupsentimeetrine mootor ja 96 kilovatti.

SEAT Leon Sportstourer pakub oma hübriid konfiguratsiooniga (eTSI) kütusekulu, mis on ligikaudu 6 l/100 km.

See tarbimisnäitaja on poole väiksem kui SEAT 1430-el. Muidugi ei piirdu uusima Leoni mootorivalik ainult ühe üksusega. SEAT Leon Sportstoureri mootorivalikust leiab igaüks oma eelistusele vastava: mootorivalikus on bensiin, diisel, CNG, mahehübriid ja pistikhübriid.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.