SEAT/CUPRA

SEAT müüs möödunud aastal enda Martorelli tehasest pea pool miljonit sõidukit

Foto: SEAT.

SEATi Martorelli tehas lõpetas mullu ilusate numbritega: kokku müüs autotootja 470 500 sõidukit, mida on 10,3% rohkem kui 2020. aastal (426 600 sõidukit). 

Autotööstusele andis kahtlemata korraliku löögi paljuräägitud kiibikriis. Sellest hoolimata aga kasvas müük tänu sõsarbränd CUPRAle ning suurenenud nõudlusele pistikhübriidide järele. 

2021. aastal kasvas SEATi elektrisõidukite ja pistikhübriidide müük kogunisti neli korda – 14 700 autolt 60 600 autole. CUPRA kolmekordistas oma müüki, jõudes 79 300 sõidukini, mida on 189,4% rohkem kui 2020. aastal (27 400).

Kõige rohkem müüdi järjekordselt Saksamaale

Sarnaselt möödunud aastatega, müüb SEAT kõige rohkem autosid Saksamaal. Kokku müüs Hispaania autotootja sinna 104 100 sõidukit, mida on 5% vähem kui 2020. aastal (109 500).

Saksamaale järgnesid Hispaania 81 800 autoga (11,5% kasv) ja Suurbritannia 50 700 autoga (11,2% kasv). TOP 5 olid veel Prantsusmaa ja Itaalia, mis saavutasid 2020. aastaga võrreldes vastavalt 14,0% ja 24,6% kasvu. 

Märkimisväärt tõusu näitas veel Mehhiko, kuhu müüdi mullu 20 900 sõidukit (39,3% kasv). 

Millised olid kõige populaarsemad mudelid?

Enimmüüdud mudelite osas oli esikohal CUPRA Formentor 54 600 ühikuga. Nõudlus Formentori järele on ületanud kõik ootused ja tõusnud ettevõtte üheks enimmüüdud mudeliks, mis moodustab peaaegu 70% CUPRA 2021. aastal müüdud autodest.

SEATi kõige populaarsemaks mudeliks oli linnamaastur Arona (106 900), järgnesid Ibiza (95 800) ja Leon (87 700).

Mullu novembris turule jõudnud täiselektrilist CUPRA Borni on nüüdseks müüdud 3300 tükki. Ettevõtte teatel on see paljulubav algus, mida CUPRA loodab lähikuudel edasi arendada.

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.