SEAT/CUPRA

SEAT selgitab nii noorematele kui vanematele: milles seisneb elektriautode kasulikkus ja mis tulevikus muutub?

Fotod: SEAT.

Ökoloogilise ülemineku saavutamiseks on oluline astuda elektriauto gaasipedaali peale. See ümberkujundamine hõlmab suuri väljakutseid. Selle katsumusega seisab silmitsi ka SEAT, kes astub sammu edasi oma tulevikuga.

SEATi sõidukite füüsika juht Ángel Suárez uuris viie erinevas vanuses inimese käest, mis on nende suhtumine elektriautodesse ning selgitas neile, kui olulise tähtsusega tulevikus need sõidukid on.

Uued solid-state akud

Lapsepõlv ja elektriline liikuvus. Mõlemad esindavad tulevikku, mistõttu on ülioluline, et nad oleksid ka üksteisega seotud. Alejandra Herrera on 6-aastane ja tahab teada, milline saab olema tema esimene auto.

“100% elektriline, kindlasti,” ütleb Ángel talle. Aastaks 2035, kui Alejandra on auto ostmiseks juba piisavalt vana, soovib Euroopa Liit, et kõik uued sõidukid oleksid heitevabad. Kuid tüdruk ei tea täpselt, kuidas need töötavad. “Nii nagu ka mänguasjad – akuga –, ent sellel on piisavalt energiat, et laadida korraga 6000 mobiiltelefoni,” selgitab Suárez.

Uued säästva liikuvuse toetajad. Nina Grañena on vaid 10-aastane, kuid tunneb kirge autode vastu. Ta teab iga mudeli kõiki omadusi. Küll aga ei teadnud ta, kuidas elektriautod aitavad kliimamuutuste vastases võitluses kaasa.

“CO2 on kasvuhoonegaas, mis hoiab päikese soojust Maal, kuid liiga palju sellest põhjustab globaalset soojenemist. Elektriautod võimaldavad sõita ilma süsinikdioksiidi heitmeteta, aidates seega planeeti päästa,” ütleb Ángel.

„Autoomanikud, kes laadivad enda autosid taastuvatest energiaallikatest toodetud elektriga, vähendavad CO2 kasutamise mõju nullini,” jätkab Ángel. Kui Nina saab 2050. aastal 40 -aastaseks, peaks EL olema juba kliimaneutraalne. “See tähendab, et heitkogused on võrdsed või väiksemad kui looduslikult omastatavad,” selgitab Ángel.

Palju enamat kui liikuvus. Clément Lemardelé on Kataloonia Polütehnilise Ülikooli doktorant ja teine ​​autotööstuse entusiast. “Meie eesmärk on muuta Hispaania Euroopas elektrisõidukite sõlmpunktiks. Kujuta ette, kui palju võimalusi see pakub teile sarnastele noortele inseneridele!” ütleb Ángel.

„Toome näitena akud. Tänu sellele avaneb tohutu valdkond uuenduste jaoks solid-state akude tehnoloogias, millel on suurem energiatihedus kui praegustel liitiumioonakudel ja mis pakuvad seetõttu kiiremat laadimist ja suuremat tööulatust,” ütleb Ángel.

Hispaania muutmine elektriliseks. 79-aastaselt on Mamen Jover elektromobiilsuse pioneer. Ta omab enda elus juba kolmandat elektriautot, kuid teab hästi, et jätkusuutliku ülemineku edu sõltub selle laialdast kasutamisest.

„Täna oled siia jõudmiseks sõitnud 150 kilomeetrit ja tagasiteel ootab sind ees sama vahemaa. Kas oli probleeme? ” küsib Ángel. “Ei, aga ma olin mures, et ei leia avalikku laadimispunkti,” vastab Mamen. Ángeli selgitab, et esmalt selle infrastruktuuri suurendada.

Praegu on Hispaanias 11 517 avalikku laadimispunkti, ent 2030. aastaks tuleb see number väidetavalt korrutada koguni 30-ga. See tähendab pea 350 000 laadimispunkti üle riigi. „Meie omalt poolt töötame kõvasti, et saaksime pakkuda pikemaid sõiduulatusi, lühemaid laadimisaegu ja taskukohaseid elektriautosid,” lisab Ángel.

Nutikad, elektrilised linnad. “Tuleviku linnad on jätkusuutlikumad ja kättesaadavamad,” räägib linnade, territooriumide ja ettevõtete jätkusuutlikule ümberkujundamisele spetsialiseerunud konsultatsiooniettevõtte Edenway & Natives kaasasutaja Lucía González Navarrete.

“Nendes linnades on võtmetähtsusega elektriautod, kuna need aitavad parandada õhukvaliteeti ja vähendada müra,” ütleb Ángel. Praegu on liiklus Euroopa Keskkonnaameti andmetel peamine mürasaaste allikas kogu Euroopas.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.