SEAT/CUPRA

SEAT tõi enda tehasesse hiiglaslikud robotid, mis muudavad autokerede tootmisprotsessi märgatavalt tõhusamaks

Foto: SEAT.

Autotööstus on haru, mis sarnaselt paljudele teistele valdkondadele on teinud viimase poolsajandi jooksul tohutu sammu edasi arengus. Kunagi olid robotid vaid ulmekirjanduse pärusmaa. Kuue- ja seitsmekümnendatel värviti autosid näiteks täiesti käsitsi, ent tänapäeval kulub robotitel sõiduki õhukeste värvikihtidega katmiseks ning kontrollimiseks, et ka kogu pind oleks sile vaid mõnikümmend sekundit.

SEATi Martorelli tehases on hetkel kasutusel ligi 2200 robotit ning nüüd lisandus töötajate nimekirja uus “hiiglane”, mis on autotootja ajaloo suurim robot. Tegu on üle kahe ja poole meetri pikkuse ning kolm tonni kaaluva robotiga, mille peamiseks tööülesandeks on sõiduki detailide monteerimine. 

Teadagi koosnevad sõiduk mitmest tuhandest erinevast osast ning paljud detailid kaaluvad juba iseseisvalt sadu kilosid. „Auto kõige mahukamate osade transportimiseks ja kokkupanemiseks ning selle konstruktsiooni vähimagi kannatamise tagamiseks pidime kasutama suuremat robotit,” selgitas SEAT robootika juht Miguel Pozanco.

“Robot on võimeline kokku panema kolm kõige raskemat sõiduki osa, kaaludes kokku peaaegu 400 kilo,” lisas ta. 

Seni on SEATi tehases kasutusele võetud kaks sellist robotit, tänu millele valmib iga 68 sekundi järel üks terviklik autokere. See omakorda lihtsustab osa sõiduki kokkupanekuprotsessist ja vähendab tootmisliini jalajälge. 

Robotitele on lisatud tarkvara, mis võimaldab kaugjuhtida kõiki nende tööandmeid: näiteks mootori temperatuuri, pöördemomenti ja kiirendust. Neid andmeid analüüsides saab SEATi meeskond ette näha ootamatuid sündmusi. Teisisõnu tehakse ennetavat hooldust, mis tagab jooksvalt kvaliteedi ja täpsuse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.