SEAT/CUPRA

SEATi ekspert räägib: kuidas 3D printimine autotööstuses kasuks tuleb?

Foto: Shutterstock.

3D printimine on ilmselt juba paljudele küllaltki tuttav sõna. Üha enam leiavad 3D-printerid kasutust suurtes tootmisettevõtetes, et muuta seeläbi tootmisprotsess kiiremaks ja tõhusamaks. Samas suunas liigub ka SEATi autotööstus.

Autotööstus on üks esimesi, mis on võtnud 3D printimise omaks, et säästa aega ning muuta sõiduki väljatöötamine ja tootmine kõigis etappides paindlikumaks. Ei mingeid šabloone ega disainipiiranguid ning 10 korda kiirem.

“Kui te seda ette kujutate, saame selle ka valmis teha.” See on SEATi prototüübikeskuses asuva 3D printimise labori moto. Üheksa printerit toodavad igasuguseid elemente kõikides SEATi osakondades, näiteks projekteerimises, tootmises ja logistikas.

“Traditsiooniliste tehnoloogiate kasutamisel võtab osa valmistamine nädalaid, kuid 3D printimisega on see päevaga valmis. See võimaldab meil teha samal nädalal mitu versiooni, mida siis saab nende täiustamiseks uuesti testida ja muuta,” sõnas SEATi 3D printimise laborijuht Norbert Martín.

Kuna auto koosneb paljudest osadest, siis kasutab SEAT ka rohkem kui ühte printerit. Seda seetõttu, et iga printer valmistab osad kindla materjali abil.

SEAT kasutab elementide puhul mitut tehnoloogiat: laser-, hõõgniit- või isegi ultraviolettvalgustusega kõvendamine. Lisaks täpsele kujule on võimalik saavutada ka konkreetne kaal ning materjali temperatuuritaluvus. 

3D printimistehnoloogia rakendused on SEATi eskperti sõnul lõputud. Hetkel on Hispaania autotootja keskendunud uute osade, spetsiaalsete mudelite või raskesti leitavate varuosade väljatöötamisele.

Martíni sõnul võimaldab see tehnoloogia neil printida näiteks mõne ajaloolise mudeli osa, mida enam ei toodeta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.